Honda HR-V

Obok modelu CR-V Honda ma inne atrakcyjne auto terenowo-rekreacyjne. Jest nim HR-V, który wyposażono w benzynowy, szesnastozaworowy silnik 1600 o mocy 105 koni przy 6200 obr/min i momencie 135 Nm przy 3400 obr/min. Jednostka ta wyposażona jest w elektroniczny wtrysk paliwa i za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni ręcznej lub przekładni o przełożeniu ciągłym (CVT) napędza jedną lub obie osie (w zależności od wersji: 2WD lub 4WD).


Honda HR-V 2WD rozwija prędkość 165 km/h a do setki przyspiesza w 11,2 sekundy. Zastosowanie w niej skrzyni CVT pogarsza nieco osiągi (157 km/h i 12 sekund), ale poprawia wygodę prowadzenia. Wersja z napędem na cztery koła od 0 do 100 km/h rozpędza się w czasie 12 sekund z przekładnią manualną a w 13,1 sekundy z ciągłą. Prędkość maksymalna tego auta wynosi odpowiednio 162 lub 152 kilometry. Zużycie paliwa w cyklu miejskim wynosi od 9,9 do 10,5 litra a na trasie od 7,2 do 7,7 litra w zależności od odmiany samochodu.


Nadwozie Hondy wygląda bardzo interesująco, nie ma ono linii typowej dla aut terenowych. Prezentuje się raczej jak większa, wysoko zawieszona osobówka typu kombi. Charakterystyczna jest mocno pochylona, płaska pokrywa silnika, brak typowej atrapy chłodnicy oraz duże podwójne reflektory. Bardzo płynne są przejścia pomiędzy poszczególnymi elementami karoserii. Auto ma niezwykle dynamiczną, zwartą sylwetkę, nawiązującą zarówno do sportowych modeli Hondy, jak i samochodów przeznaczonych typowo na bezdroża. Terenowe atrybuty HR-V to głównie duży prześwit podwozia, masywne koła oraz krótki zwis przedni i tylny.


Honda HR-VDynamikę podkreśla opływowy kształt, wznoszące się linie boczne oraz ciekawy spoiler dachowy. Z ogólnym wizerunkiem samochodu doskonale współgra ścięty tył wraz z wysoko umieszczonymi pionowymi światłami.


Siedzenia umieszczone są stosunkowo wysoko, przez co w aucie siedzi się inaczej niż w osobówce. Pozycja nawiązuje do samochodów terenowych a twardość i wyprofilowanie foteli do modeli sportowych. Pewien kompromis stanowi również estetyczna, łatwa w obsłudze deska rozdzielcza. Wykończenie wnętrza oraz jakość użytych materiałów są zadowalające, podobnie jak pojemność bagażnika – 285 litrów i daje się powiększać. Elementami poprawiającymi bezpieczeństwo, w które seryjnie wyposażono Hondę HR-V są: ABS, dwie poduszki powietrzne, pirotechniczne napinacze pasów i boczne wzmocnienia drzwi.


Zawieszenie przednie składa się z kolumn McPersona, pojedynczego wahacza dolnego i stabilizatora. Z tyłu znajduje się oś „de-Dion” prowadzona układem 5-drążków z drążkiem Panharda i stabilizatorem.

Leave A Comment