Honda Accord

Przedstawicielem Hondy w klasie D jest model ACCORD, który może być napędzany jednym z trzech dostępnych silników benzynowych typu VTEC. Najmniejszy ma pojemność skokową 1800 cm3, z której uzyskuje moc maksymalną 136 KM przy 6000 obrotów i moment 175 Nm przy 4800 obr/min.


Napęd jest przenoszony na koła przednie za pośrednictwem skrzyni ręcznej lub automatycznej. W pierwszej wersji Honda osiąga prędkość do 205 km/h a do setki rozpędza się w 10,4 sekundy. Automat jest wolniejszy o 10 kilometrów a sprint do 100 km/h zajmuje mu 11,3 sekundy. Accord 1,8 zużywa średnio od 8,4 do 9 litrów benzyny w zależności od zastosowanej przekładni.


Druga w kolejności jest jednostka 2000, która przy 6000 obr/min uzyskuje 147 koni mechanicznych a przy 4800 moment maksymalny o wartości 184 Nm. Także ten motor współpracuje z jedną z dwóch skrzyń biegów. Zastosowanie manualnej sprawia, że auto przyspiesza od 0 do 100 w czasie niecałych 10 sekund i rozwija prędkość 210 kilometrów. Odmiana automatyczna rozpędza się do dwustu kilomerów na godzinę a setkę osiąga po 10,9 sekundy od startu. Przeciętne zużycie paliwa producent określa na 6 – 9 litrów na 100 km.


Honda AccordTopowa wersja Accorda nosi nazwę TYPE-R i jest wyposażona w motor o pojemności skokowej 2,2 litra. Odznacza się on bardzo wysoką mocą (212 KM przy 7200 obr/min) oraz momentem 215 Nm, który dostępny jest przy 6700 obrotach. Silnik przenosi napęd poprzez ręcznie sterowaną przekładnię na oś przednią. Tak wyposażona Honda potrzebuje tylko 7,2 sekundy by osiągnąć prędkość 100 km/h a przyspieszanie kończy dopiero po osiągnięciu 228 km/h. Średnio spala przy tym 9,6 litra bezołowiówki na każde przejechane sto kilometrów.


Honda Accord odznacza się nowoczesną, bardzo sportową linią. Charakteryzuje ją długa maska silnika, silnie pochylona szyby tylna i przednia oraz krótka, wysoko poprowadzona pokrywa bagażnika. Połączona z silnie przetłoczoną maską atrapa chłodnicy nadaje autu niepowtarzalny, nieco agresywny charakter. W ogólnym zarysie nadwozie zdradza, że mamy do czynienia z pojazdem bardzo dynamicznym.
Równie sportowe jak nadwozie jest wnętrze samochodu. Odnaleźć w nim można wygodne, “dobrze trzymające” fotele, krótką dźwignię zmiany biegów oraz charakterystyczne wskaźniki z pokaźnym obrotomierzem. Kabina Accorda jest wystarczająco przestronna i bez większych kłopotów mieści pięć osób. Deska rozdzielcza została dobrze zaprojektowana i rozplanowana, dzięki czemu obsługa Hondy nie sprawia problemów. Bagażnik samochodu mieści 427 litrów.
Zawieszenie wszystkich kół jest niezależne. Z przodu znajdują się podwójne wahacze poprzeczne a z tyłu system wielodrążkowy.

Leave A Comment