Fiat Siena

Fiat Siena oferowany jest w dwóch wersjach silnikowych: z 16-zaworowym 1,6/101 KM i pochodzącym od Punto 1,25/75 KM, który zastąpił starszy konstrukcyjnie 1,4/71 KM.


Większa jednostka charakteryzuje się momentem obrotowym 140 Nm osiąganym przy 4500 obr/min. Rozpędza ona Sienę do 186 km/h i pozwala na osiągnięcie 100 km/h po 10,2 sekundy. Zużycie paliwa wynosi od 5,5 litra przy 90 km/h do prawie 10 litrów w mieście. Jednostka o pojemności 1250 cm3 osiąga maksymalny moment 106 Nm przy 3000 obr/min i zużywa w mieście 8,2 litra a poza nim ok. 5,5 litra na setkę. Rozwinięcie 100 km/h zajmuje niecałe 13 sekund a prędkość maksymalna wynosi 166 km/h.


Wygląd Sieny wzbudza mieszane uczucia, jednym auto sie podoba, innym wprost przeciwnie. Samochód posiada krótką, silnie pochyloną pokrywę silnika, wąskie drzwi oraz masywny słupek tylny i bagażnik. Nadwozie Sieny jest przyjemnie zaokrąglone, co skutkuje dobrym współczynnikiem oporu powietrza (Siena – 0,33 Cx). Wnętrze nie jest zbyt przestronne, co wynika z niewielkiego rozstawu osi, wynoszącego 236 cm. Szczególnie jest to odczuwalne na tylnej kanapie, która oferuje stanowczo zbyt mało miejsca na nogi oraz na głowę.


Sytuacja z przodu jest znacznie lepsza, tutaj podróżuje się wygodnie, tym bardziej, że wnętrze zostało bardzo dobrze wyciszone. Wykończenie jak na klasę auta jest dobre. Bagażnik Sieny ma niespotykane u konkurencji rozmiary. Jest on trochę za wąski między nadkolami, ale za to długi i wysoki, w sumie jego pojemność wynosi 500 litrów (!). Gdyby jeszcze zawiasy pokrywy i wysoki próg skonstruowano inaczej byłby chyba ideałem.


Zawieszenie przednie to kolumny McPersona, tylne natomiast – wahacze wzdłużne połączone belką skrętną i sprężyny śrubowe. W wersjach ze wspomaganiem kierownicy (100-konnej) przód wzbogacono o stabilizator przechyłów. Układ hamulcowy składa się z tarcz wentylowanych z przodu i bębnów z tyłu.

Leave A Comment