Fiat Seicento

Od roku 2001 na rynku dostępny jest zmodernizowany Fiat SEICENTO, którego poprzednia wersja w 1998 roku wyparła Cinquecento.


Samochód dostępny jest w trzech wersjach (S, SX i Sporting) a napędza go zmodernizowany 1,1-litrowy silnik czterocylindrowy spełniający normę Euro-3. Motor z rodziny Fire wyposażony został w wielopunktowy wtrysk paliwa. Osiąga on moc 40 kW (55 KM) przy 5000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 88 Nm przy 2750 obr/min. Seicento uzyskuje prędkość 100 km/h po 14,5 sekundy (Sporting po 13,5 sekundy). Maksymalna prędkość to 150 km/h. Średnie zużycie według producenta to 6,0 l na 100 km (Sporting 6,5 l).


Z zewnątrz nowy Fiat Seicento wyróżnia się bardziej wyrazistymi zderzakami z kratką wlotową i opcjonalnymi wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi, białymi kloszami kierunkowskazów, nowymi kołpakami, bocznymi listwami ochronnymi, szerszymi oponami (165/55 R13) oraz nowym logo Fiata. Bez zmian pozostały charakterystyczne, bardzo grube słupki tylne oraz owalne reflektory przednie. Wnętrze dla czterech osób jest wystarczająco przestronne, choć nadal trochę za wąskie. Funkcjonalność i jakość wykończenia kabiny pozostają na przyzwoitym poziomie. Zastosowane zmiany to przede wszystkim podświetlana na pomarańczowo tablica rozdzielcza, cyfrowy zegarek, kolorowe kratki wentylacyjne, nowe zagłówki i nowe materiały obiciowe.


Seryjne wyposażenie modelu podstawowego obejmuje m.in. regulowane od wewnątrz lusterka zewnętrzne, wycieraczkę na tylnej szybie, dzienny licznik kilometrów, składaną tylną kanapę, zagłówki regulowane w pionie, reflektory halogenowe, wykładzinę w bagażniku i elektroniczny immobiliser (Fiat Code). Oprócz wycieraczek z dwoma częstotliwościami działania wersje SX i Sporting oferują dodatkowo zamek centralny, elektryczny, hydraulicznie wspomagany układ kierowniczy oraz oświetlenie w bagażniku. Do Seicento Sporting dodać można jeszcze poszerzony abarth-sport-kit: spoiler tylni, felgi z lekkiego metalu z oponami 175/50 R14, obciągniętą skórą kierownicę z czerwonymi szwami oraz znaki „abarth” na obiciach siedzeń i zagłówkach. Sportowe aspiracje modelu podkreślają dodatkowo nowe zderzaki wyposażone w wielkoformatowe, boczne wloty powietrza.


Bagażnik o pojemności 170 litrów nie szokuje wielkością, stanowi raczej normę w tej klasie aut. Na szczęście istnieje możliwość złożenia tylnej kanapy, co zwiększa jego objętość do 810 litrów. Za bezpieczeństwo jadących odpowiedzialne są takie elementy, jak: poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu, napinacze pasów z przodu, siedzenia o wzmocnionej strukturze, zagłówki przednie i bezpieczna kierownica. Każdego Fiata Seicento uzbrojono ponadto w ABS firmy Bosh z elektroniczną dystrybucją siły hamowania (EBD).

Leave A Comment