Fiat Palio Weekend

Palio Weekend to właściwie wersja kombi modelu Siena.
Napędzają go te same silniki tj. 4-zaworowe o pojemnościach 1250 cm3 i 1600 cm3. Moc 75 koni przy 6000 obr/min i moment 106 Nm przy 3000 obr/min osiąga silnik 1,2. Pozwala to rozpędzić Palio do 166 km/h i przyspieszać nim od 0 do 100 km/h w 13,2 sekundy. Jazda w ruchu miejskim powoduje spalanie 8,2 l/100 km a podróż z prędkością 90 kilometrów wymaga tankowania 5,2 litrów na 100 km. Lepszymi osiągami pochwalić się może 101 konny silnik 1600 o momencie obrotowym wynoszącym 140 Nm. Wartości te dostępne są przy 5500 i 4500 obrotów na minutę. Auto z tą jednostką przyspiesza w 10,5 sekundy a jego maksymalna prędkość oscyluje wokół 185 km/h. W mieście samochód zużywa prawie 10 litrów a poza nim przy prędkości 90 km/h, pięć i pół litra na setkę. Oba silniki pośrednictwem 5-biegowej skrzyni ręcznej napędzają koła przednie.


Palio charakteryzuje bardziej proporcjonalna budowa nadwozia niż w przypadku Sieny, natomiast podobnie jak ona jest przyjemnie zaokrąglone. Przestronność wnętrza jest wystarczająca na przodzie, lecz dość skromna w tyle. Spowodowane jest to dość krótką płytą podłogową pochodzącą od Uno i małym rozstawem osi. W porównaniu ze Sieną, Palio oferuje przyzwoitą przestrzeń nad głowami pasażerów podróżujących z tyłu.


Bagażnik oferuje objętość 460 litrów, którą można powiększyć do 1540 litrów poprzez złożenie tylnego siedzenia, które za dopłatą może być dzielone.


Niezależne zawieszenie składa się z przednich kolumn McPersona i tylnych wahaczy wzdłużnych. Hamulce przednie są tarczowe a tylne bębnowe, mają różną średnicę w zależności czy auto napędza 100- czy 75-konny silnik. Zębatkowy układ kierowniczy w mocniejszej wersji wyposażony jest w hydrauliczne wspomaganie.

Leave A Comment