Dodge Interpid

Dodge Interpid jest dużą, typowo amerykańską limuzyną o bardzo nowoczesnej stylistyce.


Ten ponad pięciometrowy sedan zwraca uwagę niebanalną bryłą nadwozia, która przypomina nieco Chryslera 300M. Samochód pozbawiony został typowej atrapy chłodnicy a jej rolę przejęły umieszczone w zderzaku cztery, podłużne wloty. Pomimo, że zajmują one wiele miejsca, na ich skrajach znalazły się światła przeciwmgielne. Nad nimi umieszczono szeroko rozstawione, owalne reflektory, które zintegrowane zostały z zachodzącymi lekko na boki kierunkowskazami. Całe nadwozie bazuje na licznych łukach i owalach, które odnaleźć można zarówno na pokrywie silnika, jak i w linii dachu oraz części tylnej. Wszelkie zaokrąglenia zapewniają dobre własności aerodynamiczne i sprawiają bardzo ciekawe wrażenie. Pod kątem zminimalizowania oporów powietrza zaprojektowane zostały także wszelkie detale. Wymienić tu można choćby wkomponowane w drzwi klamki czy opływowe lusterka zewnętrzne.


Wnętrze modelu Interpid zaprojektowane zostało pod kątem zapewnienia maksymalnie wygodnej, komfortowej podróży. Jest ono dobrze wykończone, z użyciem wysokiej jakości materiałów. Każde z pięciu miejsc zapewnia wystarczającą ilość miejsca nawet bardzo wysokim osobom. Komfortowe siedzenia doskonale pasują do koncepcji samochodu, wręcz zachęcając do odbywania długi podróży. Zastrzeżeń nie wzbudza także deska rozdzielcza z logicznie rozmieszczonymi wskaźnikami i włącznikami. Pokaźny bagażnik o pojemności 521 litrów bez trudu pomieści sporą ilość ładunku.


Dodge Interpid napędzany jest benzynowymi silnikami, które jak na amerykański pojazd przystało charakteryzują się dużą pojemnością skokową. Już podstawowy motor ma sześć cylindrów w układzie V i objętość 2,7 litra. Jednostka ta w zależności od wersji (SE lub ES) osiąga moc 200 lub 201 KM i moment o wartości 258 lub 262 Nm. Dwudziestoczterozaworowy silnik 3,2 V6 przy 6400 obr/min osiąga moc 222 koni mechanicznych a przy 3950 obr/min moment o wartości 301 Nm. Najsilniejszy jest jednak 242-konny motor o pojemności skokowej 3500 cm3. Jego moment obrotowy to 336 Nm przy 3950. We wszystkich opisanych przypadkach za przeniesienie napędu odpowiedzialna jest automatyczna przekładnia czterobiegowa.


W przednim zawieszeniu typu McPerson zastosowano gazowe amortyzatory. Znalazły się one również z tyłu. Przy wszystkich kołach zamontowano tarcze hamulcowe, przy czym z przodu są one wentylowane.

Leave A Comment