Daihatsu Sirion

4 grudnia 2006
Bez kategorii, Daihatsu Nowości

Najbardziej wyróżniającym się stylistycznie modelem Daihatsu jest Sirion. Ten miejski samochodzik wypełnia lukę między Cuore a kompaktowym Charade.


Pięciodrzwiowe nadwozie cechuje się odważną stylistyką, która wzbudza bardzo mieszane uczucia. Jednym auto się podoba; innym nie. Co by jednak o nim nie mówić – z pewnością nie można mu zarzucić braku oryginalności. W szczególności dotyczy to oczywiście przodu z ukośnymi, owalnymi lampami i bardzo nietypowym wlotem powietrza, który osadzony został w niezwykle wysoko sięgającym zderzaku. Nieco spokojniej wygląda bok samochodu; choć i tu bez trudu odnaleźć można niecodzienne rozwiązania. Najlepszym na to przykładem jest słupek tylny o rzadko spotykanym kształcie. W szerokim zderzaku tylnym umieszczone zostały światła przeciwmgielne i cofania. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że oba są różnej wielkości a do tego znajdują się na różnych wysokościach. Dwubarwne, dość wysoko umieszczone lampy są ścięte od strony klapy bagażnika. Rozwiązanie to daje ciekawy efekt wizualny a jednocześnie zapewnia większe wycięcie otworu załadunkowego. Stosunkowo niewielka jest owalna szyba tylna, co nie pozostaje bez wpływu na widoczność.


Niewielkie wymiary zewnętrzne sprawiają, że Sirion w miarę wygodnie może przewieść tylko cztery osoby. Dużą zaletę stanowią natomiast osobne drzwi dla każdej z nich. Po zajęciu miejsca w kabinie okazuje się, że przestrzeni jest znacznie więcej, niż można się było tego spodziewać. Jest to szczególnie odczuwalne na przednich fotelach. Kierowca ma do dyspozycji estetyczną i funkcjonalną deskę rozdzielczą, w której największą uwagę zwraca duża konsola środkowa. Przyzwoite wykończenie wnętrza to zaleta Daihatsu, wadą jest natomiast stosunkowo niska jakość użytych materiałów. Na uznanie zasługuje wyposażenie samochodu, które obejmować może takie elementy, jak klimatyzacja, poduszki powietrzne czy układ ABS. Spory jak na tę klasę bagażnik mieści 235 litrów przy komplecie pasażerów i ponad 500 po złożeniu kanapy.


Jednostka napędowa modelu Sirion pochodzi z mniejszego Cuore. Ma ona pojemność skokową 1000 cm3 i odznacza się mocą 41 KM przy 5600 oraz momentem 88 Nm przy 3600 obr/min. Maksymalnie auto rozpędzić się może do 145 kilometrów na godzinę a sprint do setki zajmuje mu nieco ponad 15 sekund. Stosunkowo słaba dynamika rekompensowana jest niskim zużyciem paliwa.


Wahacze poprzeczne, amortyzatory teleskopowe i stabilizator to elementy zawieszenia przedniego. Sprężyny śrubowe i zespolona oś skrętna odpowiedzialne są za resorowanie części tylnej. Przy kołach przednich zainstalowane zostały hamulce tarczowe, wentylowane; natomiast przy tylnych – bębnowe.

Leave A Comment