Daewoo Nubira


Przedstawicielem Daewoo w klasie C jest model Nubira. Obecne wydanie jest już drugą odsłoną tego auta.


Zastosowano w nim znane z poprzedniej wersji silniki benzynowe. Mniejszy, 1,6 ma moc 106 koni, którą uzyskuje przy 5800 obrotach na minutę. Moment obrotowy wynosi 145 Nm przy 3800 obr/min. Dwulitrowa jednostka osiąga przy 5400 obr/min moc 133KM a przy 4400 moment maksymalny o wartości 184 Nm. Zapewnia on autu prędkość 195 km/h i przyspieszenie do setki w 9 sekund. W cyklu miejskim spalanie benzyny wynosi 9,8 litra a średnio wypada nieco ponad 7. Nubira 1,6 uzyskuje 100 kilometrów po 11 sekundach a wskazówka jej prędkościomierza zatrzymuje się na liczbie 185. Na przejechanie dystansu 100 km potrzeba w mieście 9,3 litra benzyny a w cyklu mieszanym: 6,8 litra.


Nadwozie poddane zostało face-liftingowi. Reflektory przednie są duże; kształtem przypominają trójkąt. Zintegrowane z nimi kierunkowskazy umieszczone zostały ponad światłami. Nieco inny jest kształt atrapy, lecz oczywiście nadal przedstawia on logo firmy. Maska przednia zyskała wyraźne przetłoczenia w kształcie litery V. Poszerzeniu uległ zderzak przedni a klapa bagażnika jest bardziej aerodynamiczna. Zintegrowano z nią spoiler a tylne światła umieszczono jak najwyżej. Zmianie uległy także lusterka zewnętrzne. Nubira zyskała bardzo praktyczne listwy chroniące nadwozie przed zarysowaniami, których brakowało w poprzednim modelu. Wzmocniona konstrukcja z kontrolowanymi strefami zgniotu ma na celu ochronę jadących przed skutkami zderzenia. Standard stanowią poduszki powietrzne (w wersji S – jedna, w SX i CDX – dwie).


Konstruktorom udało się wydłużyć o 8 mm i poszerzyć o 30 mm wnętrze nowej Nubiry, dzięki czemu zyskało ono znacznie na przestronności. Cała deska rozdzielcza i tablica wskaźników skonstruowane zostały na nowo. Polepszyła się też znacznie jakość użytych materiałów, a staranność montażu również nie wzbudza większych zastrzeżeń. Całość jest czytelna i ergonomiczna, obsługa nie sprawia trudności. Fotele zapewniają dobry komfort podróżowania. Całe wnętrze sprawia dużo lepsze wrażenie niż u poprzednika. Bagażnik mieści 434 litry, a po złożeniu tylnego oparcia, 776. Zawieszenie przednie składa się z wahaczy poprzecznych, amortyzatorów teleskopowych i stabilizatora poprzecznego. Z tyłu także znajdują się poprzeczne wahacze i teleskopowe amortyzatory. Hamulce to tarcze z przodu i bębny z tyłu. Seryjnie montowane są ABS i wspomaganie kierownicy.

Leave A Comment