Daewoo Musso

Musso powstał w 1994 roku w firmie SsangYoung, która została w 1998 roku wykupiona przez koncern Daewoo.


Musso napędzany jest wysokoprężnym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2900 cm3, mocy 120 KM przy 4000 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm osiąganym przy 2250 obr/min. Parametry te pozwalają na rozpędzenie samochodu do prędkości 152 km/h. Zużycie paliwa tego kolosa wynosi 11 litrów w mieście a przy prędkości 90 km/h 8,2 litra na 100 km. Silnik to jednostka pochodząca od Mercedesa, co gwarantuje jej wysoka kulturę pracy i niezawodność. Napęd za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni przenoszony jest na cztery koła, przy czym przednia oś może zostać odłączona. Dostępne są trzy wersje wyposażenia: STD, DLX i HI-DLX.


Jak przystało na samochód terenowy nadwozie Musso jest potężne i bardzo masywne. Ma wysoki prześwit (195 mm), duże, piętnastocalowe koła i szerokie zderzaki z wkomponowanymi światłami przeciwmgielnymi.


Przód zaopatrzono w pokaźnych rozmiarów reflektory z wkomponowanymi kierunkowskazami oraz w chromowana atrapę chłodnicy. Tył wyposażony został w osłonę zderzaka i spoiler ponad szybą. Wnętrze jest bardzo przestronne i może swobodnie pomieścić pięć osób. Wygodne fotele wzbogacono o podłokietnik zarówno przedni, jak i tylny. Regulacja kierownicy ułatwia znalezienie dogodnej pozycji do prowadzenia auta. Centralny zamek, elektryczne szyby i podgrzewane lusterka ułatwiają i uprzyjemniają korzystanie z Musso.


Zawieszenie przednie składa się z niezależnych, podwójnych wahaczy z drążkami skrętnymi, tylne stanowi oś sztywna i system sprężyn z wahaczami.
Obie osie wyposażono w hamulce tarczowe, jednak przednie są dodatkowo wentylowane. Układ kierowniczy to listwa zębata ze wspomaganiem.

Leave A Comment