Daewoo Leganza

14 grudnia 2006
Bez kategorii, Daewoo Nowości

Daewoo Leganza jest limuzyną należącą do klasy średniej wyższej. Występuje w jednej wersji nadwoziowej, jako 4-drzwiowy sedan i trzech wersjach wyposażenia (SX, CDX, CDX DeLux); do wyboru kierowcy mają dwie skrzynie, 5-biegową manualną i 4-biegowy automat.


Auto napędza 2-litrowy silnik o mocy 133 KM przy 5400 obr/min i momencie 185 Nm przy 4600 obr/min. Pozwala on przyspieszać do setki, tym ważącym ponad 1300 kilogramów samochodem w około 10 sekund. Maksymalna prędkość wynosi 206 kilometrów na godzinę. Na trasie, przy 90 km/h zużycie paliwa wynosi 6 litrów, natomiast w mieście wzrasta ono do ponad 10,5 litra na sto kilometrów. Nadwozie auta jest aerodynamiczne i ma łagodne linie, ponadto jest masywne i eleganckie.


Charakterystyczny jest typowy dla aut Daewoo przód z owalnymi reflektorami i atrapa chłodnicy w kształcie logo koncernu. Przestronne wnętrze bez trudu mieści pięć osób i zapewnia wygodę oraz dużą funkcjonalność. Fotel kierowcy ma regulację wysokości przedniej i tylnej cześci siedziska, ponadto oba posiadają regulowaną twardość odcinka lędźwiowego i zmienny kąt pochylenia zagłówków.


Bagażnik nie należy do największych w tej klasie (351 l), ale ma prostopadłościenny kształt i dużą pokrywę sięgającą zderzaka. Minusem jest konstrukcja zawiasów, ograniczających jego funkcjonalność. Konstrukcja zawieszenia nie odbiega od stosowanych w tym segmencie aut. Na przodzie zastosowano wahacze poprzeczne, kolumny McPersona i stabilizator przechyłów, w tyle znajduje się układ poprzecznych i podłużnych wahaczy oraz kolumny McPersona i stabilizator przechyłów. W hamulce tarczowe zaopatrzono wszystkie cztery koła, przy czym tarcze przednie są wentylowane, ABS dostępny jest w standardzie. Układ kierowniczy Leganzy wyposażono we wspomaganie, którego działanie jest w bogatszej wersji zależne od prędkości jazdy.

Leave A Comment