Daewoo Korando

Obok modelu Musso firma Daewoo od 1996 roku produkuje jeszcze inny uniwersalny pojazd, nadający się na bezdroża. Jest nim KORANDO, które w dużej mierze bazuje na większym Musso. Dotyczy to głównie podwozia; oczywiście gruntownie zmodernizowanego przed zastosowaniem w Korando. Na polskim rynku samochód dostępny jest z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2900 cm3.


Motor ten charakteryzuje się mocą maksymalną 129 koni mechanicznych przy 4000 obr/min oraz momentem 250 Nm przy 2250 obr/min. Parametry te sprawiają, że kierowca Korando może go rozpędzić do 150 km/h i przyspieszać nim do setki w czasie niecałych 20 sekund. Przeciętne zapotrzebowanie na olej napędowy wynosi 12 litrów na 100 kilometrów. Napęd poprzez pięciobiegową skrzynię przenoszony jest na koła tylne a na przednie dołączany. Własności terenowe poprawia dwustopniowy reduktor. Korando podjeżdżać może pod wzniesienia o nachyleniu do 42 stopni i brodzić do głębokości 50 centymetrów.


Karoseria Daewoo odznacza się bardzo charakterystyczną, śmiałą stylistyką. Wzrok przykuwa szczególnie przód z wyraźnie zaznaczoną, zwężającą się maską silnika, dużą kratownicą i okrągłymi reflektorami. Stylistyczną ciekawostkę stanowią niewątpliwie wąskie, bardzo długie i silnie zachodzące na boki auta kierunkowskazy przednie. Całość wizerunku samochodu uzupełniają bardzo wyraziste, szerokie nadkola, które podkreślone są dodatkowy silnymi przetłoczeniami.


Wnętrze pojazdu jest obszerne i zapewnia dobre warunki podróżowania, na co duży wpływ mają wygodne fotele i niezłe wygłuszenie. Wykończenie kabiny sprawia bardzo pozytywne wrażenie. Bagażnik pomieścić może 350-litrowe ładunki. W razie potrzeby można złożyć tylne siedzenia i przywieźć nawet 1200 litrów.


Korzystnie wypada cena auta tym bardziej, że jest ono bogato wyposażone. Elementy takie jak: ABS, centralny zamek, elektrycznie regulowane szyby i lusterka oraz klimatyzacja i wspomaganie nie wymagają dopłaty.

Leave A Comment