Dacia Pick-up

Dacia Pick-up powstała na bazie wersji osobowej poprzez dodanie w jej tylnej części przedziału towarowego. Samochód dostępny jest w trzech podstawowych odmianach. Pierwszą w nich jest model z pojedynczą kabiną następne dwie mają dwu- lub czterodrzwiową kabinę przedłużoną.


Wygląd przedniej części karoserii do złudzenia przypomina protoplastę wszystkich Dacii, czyli pochodzącego z lat 60-tych Renault 12. Doskonale znana linia kabiny, którą odznaczały się już pierwsze modele tego producenta, została lekko unowocześniona. Polegało to głównie na lekkim „wygładzeniu” kantów, dzięki czemu pojazd wizualnie znacznie zyskał. Tuż za kabiną znajduje się otwarta przestrzeń ładunkowa. Może ona być wyposażona w stalowe, bądź aluminiowe burty. Ponadto można otwierać tylko część tylną lub opuścić wszystkie trzy ścianki. Wszystko zależy od wersji samochodu.


Kabina pasażerska modelu Pick-up do złudzenia przypomina pojazdy sprzed dwudziestu lat. Szczególnie dotyczy to wykończenia drzwi, które praktycznie nie uległo zmianie. Toporna i kanciasta deska rozdzielcza mimo swego wyglądu jest prosta i łatwa w obsłudze. Największym mankamentem pozostaje tu oczywiście niska staranność montażu poszczególnych elementów.


Jednostka napędowa o pojemności 1,6 litra uzyskuje moc 72 KM. Podobnie jak w pozostałych modelach Dacii jest ona zasilana poprzez jednopunktowy wtrysk firmy Bosch. Parametry silnika pozwalają na jazdę z prędkością maksymalną ok. 130 km/h. Zużycie paliwa wynosi 8 do 10 litrów na 100 km. Napęd na oś tylną przekazywany jest za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej.


Z przodu zastosowane zostało zawieszenie niezależne, stabilizowane natomiast z tyłu zależne, bazujące na resorach piórowych.

Leave A Comment