Citroen Xsara Picasso

Citroen Picasso konstrukcyjnie wywodzi się z modelu Xsara, lecz wizualnie zupełnie go nie przypomina.

Napędzać go może jeden z trzech silników, z których najmniejszy ma pojemność 1600 cm3. Rozwija on moc maksymalną 97 koni mechanicznych przy 5700 obr/min i moment 135 Nm przy 3000 obrotów. Druga jednostka to 1,8 16V o mocy 117 KM osiąganej przy 5500 obr/min i maksymalnym momencie 160 Nm przy 4000 obrotów na minutę. Ofertę zamyka turbodiesel HDi o pojemności skokowej 2000 cm3. Moc tej zasilanej bezpośrednim wtryskiem jednostki wynosi 90 koni mechanicznych przy 4000 obrotów a moment ma wartość 205 Nm przy 1900 obr/min. Wszystkie silniki współpracują z pięciobiegową skrzynią manualną.



Pięciodrzwiowe nadwozie ma bardzo opływową, owalną linię. Charakterystyczne są duże reflektory przednie biegnące w górę maski silnika. Jednobryłowa Xsara Picasso ma wąskie słupki i duże przeszklone powierzchnie ułatwiające obserwacje drogi i manewrowanie.



Wnętrze, jak na pojazd o długości niespełna 430 cm jest nadzwyczaj przestronne. Charakterystyczną jego cechą jest pięć osobnych foteli i nieco futurystyczna deska rozdzielcza. Siedzenia tylne są składane a środkowe posiada ponadto możliwość przesuwania. Za przednimi oparciami zainstalowane są praktyczne stoliki a w podłodze znajdują się dwa schowki. Pod siedzeniem pasażera mieści się szuflada a w drzwiach uchwyty na butelki 1,5 litra i kubki. Deska rozdzielcza wyposażona jest w centralnie umieszczony, elektroniczny zestaw wskaźników. Konsola sprawia wrażenie skromnie wyposażonej i wysoce funkcjonalnej. Nad bezpieczeństwem podróżujących czuwają pirotechniczne napinacze pasów, dwie poduszki powietrzne, belki wzmacniające w drzwiach i 3 uchwyty Isofix służące do mocowania fotelików dla dzieci. Wszystko to stanowi wyposażenie seryjne, podobnie jak regulowana kierownica z przyciskami sterowania radiem, immobiliser w kluczyku i 5-funkcyjny komputer pokładowy. Bagażnik ma pojemność 515 decymetrów sześciennych. Półka tylna po zdemontowaniu może zostać umieszczona za oparciami siedzeń tylnych.


Zawieszenie jest niezależne i z przodu składa się z kolumn McPersona, dolnych wahaczy trójkątnych, sprężyn spiralnych, stabilizatora i amortyzatorów hydraulicznych. Z tyłu znajdują się wahacze wleczone, drążki skrętne ustawione poprzecznie, poziome amortyzatory hydrauliczne i stabilizator przechyłów. Hamulce seryjnie wyposażane są w układ przeciwpoślizgowy ABS. Oś przednia zaopatrzona jest w wentylowane tarcze a tylna w bębny. Układ kierowniczy ma wspomaganie o zmiennej sile działania.

Leave A Comment