BMW Z3

30 października 2006
Bez kategorii, BMW Nowości

Dla miłośników samochodów typu roadster firma BMW proponuje model Z3.

Auto to występuje w czterech wersjach silnikowych do wyboru. Najsłabszy jest motor o pojemności 1800 cm3. Osiąga on moc 118 koni przy 5500 obr/min i moment 168 Nm przy 3900 obr/min. Pozwala to na rozpędzenie auta do 194 km/h i uzyskanie prędkości 100 km/h po 10,5 sekundy od startu. Współpracujący tylko z manualną skrzynią silnik spala średnio 7,8 litra benzyny na 100 kilometrów. Jednostka 1900 uzyskuje przy 6000 obrotów moc 140 KM a przy 4300 obr/min moment maksymalny o wartości 180 Nm. Przenosi ona napęd na koła tylne za pośrednictwem ręcznej lub automatycznej skrzyni biegów.


W pierwszym przypadku prędkość maksymalna wynosi 205 km/h, przyspieszenie 9,5 sekundy a przeciętne zużycie paliwa 8 litrów. Silnik w połączeniu z automatem rozpędza pojazd do 196 km/h a przyspiesza do setki w 10,5 sekundy. Na przejechanie 100 kilometrów potrzebuje on około 8,7 litra benzyny. Z silnika 2,8 osiągana jest moc 193 koni przy 5300 obr/min i moment 275 Nm przy 3950 obr/min. Zapewnia to autu bardzo dobre osiągi, sprint do setki trwa jedynie siedem sekund a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje sie dopiero na liczbie 218. Przeciętne zużycie paliwa wynosi przy tym 9,7 litra. Wartości te dotyczą samochodu wyposażonego w przekładnię manualną. W przypadku automatu osiągi są nieco słabsze: prędkość maksymalna to 216 km/h a przyspieszenie, 7,4 sekundy. Wyższe jest także przeciętne spalanie, wynoszące 10,6 litra.



Topowy model, M roadster posiada potężną, sześciocylindrową jednostkę 3,2 litra o mocy aż 321 KM przy 7400 obr/min i momencie 350 Nm przy 3250 obr/min. Podczas przyspieszania kierowca i pasażer wciskani są w fotele z ogromną siłą, gdyż setka na liczniku pojawia się już po 5,4 sekundy! Prędkość maksymalna ograniczona została elektronicznie i wynosi 250 km/h. Niestety wysokie jest zużycie paliwa, wynosi ono średnio 11 litrów, jednak w mieście auto pochłonąć może prawie 17 litrów na 100 kilometrów.


Nadwozie Z3 to typowy, dwuosobowy, pozbawiony dachu roadster. Jego sylwetka prezentuje się dynamicznie i agresywnie. Charakterystyczna jest długa, połączona z atrapą chłodnicy maska silnika. Auto otrzymało typowe dla BMW, podwójne reflektory, które zabezpieczone są wspólnym kloszem. W masywny zderzak przedni wkomponowano światła przeciwmgielne i wlot powietrza. Uwagę zwracają dodatkowe wloty zainstalowane z boku karoserii, pomiędzy kołem przednim a drzwiami. Nisko poprowadzony tył wyposażony jest w wąskie, dwukolorowe lampy i szeroki zderzak.


Wnętrze mieści jedynie kierowcę i pasażera. Zostało ono wykonane w stylu odpowiadającym charakterystyce Z3. Kubełkowe fotele sa świetnie wykonane i zapewniają wysoki komfort i dobre trzymanie w szybko pokonywanych zakrętach. Pomiędzy fotelami przebiega wysoki tunel łączący się z wspaniale zaprojektowaną konsolą środkową. Deska rozdzielcza jest niezwykle ergonomiczna, dostęp do włączników i wskaźników jest bardzo wygodny. W tylnej części nadwozia znajduje się niewielki, 165-litrowy bagażnik. Zawieszenie i układ hamulcowy zestrojone zostały do ostrej, sportowej jazdy. Właśnie w takich warunkach sprawdzają się doskonale, zapewniając wiele radości z jazdy.

Leave A Comment