BMW Seria 7

30 października 2006
Bez kategorii, BMW Nowości

Do flagowych samochodów firmy BMW należą modele serii 7.

Występują one w sześciu wersjach silnikowych, cztery z nich to jednostki benzynowe, dwie to diesle. Podstawowy motor ma pojemność skokową 2800 cm3 i rozwija moc 193 koni mechanicznych przy 5500 obrotów oraz moment 280 Nm przy 3500 obr/min. Na koła tylne napęd przenoszony jest za pośrednictwem przekładni manualnej lub automatycznej. W pierwszym przypadku rozpędzenia auta do 100 km/h trwa 8,6 sekundy a prędkość maksymalna wynosi 228 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 10 litrów na 100 km. Silnik współpracujący z automatem jest o 2 kilometry wolniejszy a setkę osiąga po 9,6 sekundy od startu. Przeciętnie spala on 11,1 litra benzyny. Następny w kolejności jest silnik 3,5 o mocy 238 koni mechanicznych przy 5800 obr/min. Moment maksymalny przy 3800 obr/min wynosi 345 Nm, a maksymalna prędkość to 243 km/h. Przyspieszenie od zera do stu kilometrów trwa 8,2 sekundy a średnie spalanie około 12 litrów.



Samochód dostępny jest z manualną lub automatyczną przekładnią. Jednostka napędowa o pojemności 4 litrów osiąga przy 5400 obr/min moc 286 KM a przy 3600 obr/min moment 440 Nm. Zapewnia ona uzyskiwanie – elektronicznie ograniczonej – prędkości 250 km/h i setkę osiąga po 7 sekundach od startu. Z ręczną skrzynią biegów samochód spala przeciętnie 12,5 litra benzyny a z przekładnią automatyczną, prawie pół litra więcej.


Największy, pięciolitrowy motor uzyskuje moc aż 326 koni mechanicznych i moment 490 Nm. Wartości te dostępne są przy 5800 i 3800 obrotów na minutę. W tej odmianie sprint do setki zajmuje siódemce tylko 6,8 sekundy a prędkość maksymalna jest również w tym przypadku elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Średnio z 95-litrowego zbiornika benzyna spalana jest w ilości 13,6 lub 13,8 l/100km, w zależności od zastosowanej skrzyni biegów. Dostępna jest oczywiście wersja z manualną i automatyczną skrzynią biegów. W obu dieslach napęd na oś tylną przenoszony jest za pośrednictwem przekładni ręcznej. Mniejszy, trzylitrowy osiąga przy 4000 obrotów moc 184 koni a w zakresie miedzy 2000 a 3000 obr/min moment maksymalny o wartości 410 Nm. Auto rozpędza się do 100 km/h w 9,2 sekundy oraz rozwija prędkość 220 kilometrów. Zużywa przy tym około 8,7 litra oleju napędowego. Ofertę zamyka wysokoprężny silnik o pojemności skokowej 4000 cm3. Osiąga on moc 238 KM przy 4000 obrotów i moment aż 413 Nm w zakresie 1750-2500 obr/min. Takie parametry zapewniają siódemce prędkość 242km/h i przyspieszenie w 8,4 sekundy. Przejechanie stu kilometrów wymaga przeciętnie zatankowania niecałych 10 litrów paliwa.


Nadwozie prezentuje się bardzo elegancko, jest to po prostu luksusowa limuzyna. Klasę auta podkreślają liczne akcenty chromowane, takie jak listwy ochronne, obwódki okien, czy atrapa chłodnicy. Linia karoserii jest bardzo spokojna i stonowana. W wyglądzie BMW serii siedem nie sposób doszukać się żadnych ekstrawagancji, jest ono samochodem prestiżowym o dynamicznym charakterze. Wnętrze stanowi wzór przestrzeni, elegancji i wygody. Deska rozdzielcza zaprojektowana została w sposób typowy dla samochodów tej firmy, jest więc bardzo ergonomiczna i przyjemna w obsłudze. Jakość użytych materiałów oraz staranność ich montażu nie wzbudzają żadnych zastrzeżeń. Fotele są bardzo wygodne a ilość miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu jest wystarczająca.


Nad bezpieczeństwem podróżujących czuwa sześć poduszek powietrznych, oraz pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa. Standard stanowi układ DSC III + DBC (układ dynamicznej kontroli stateczności i hamowania) oraz ABS. Komfort poprawiają ponadto: automatyczna klimatyzacja z oddzielną regulacją temperatury prawej i lewej strony, pakiet elektryczny, komputer pokładowy, radiomagnetofon z RDS i sześcioma głośnikami oraz wiele innych. Bagażnik auta mieści równe 500 litrów a ładowność wynosi 535 kilogramów.

Leave A Comment