Audi AllRoad

W lutym 2000 fabryka w Neckarsulm rozpoczęła produkcję nowego modelu Audi, AllRoad Quattro. Inwestycje z tym związane wyniosły około 105 milionów marek niemieckich. Głównym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o wprowadzeniu do produkcji nowego modelu był know-how, jaki fabryka nabyła podczas produkcji Audi A6, którego nadwozie zostało wykorzystane w nowym modelu Audi.


Allroad quattro posiada trzystopniowe zawieszenie pneumatyczne o dostosowywalnej wysokości oraz skrzynię biegów z przekładnią redukcyjną do użytkowania w trudnym terenie. Napęd stanowić będą dwa silniki V6: 2,7-litrowy benzynowy silnik biturbo V6 i 2,5 TDI V6. Na pierwszy rzut oka nowy model nie jest zbyt podobny do Audi A6 Avant, z którego przejął nadwozie – a to za sprawą wzmocnionych zderzaków z przodu i z tyłu, zabezpieczenia podwozia, bardziej dynamicznych nadkoli, kontrastowych wykończeń progów i nowego wyglądu okratowania wlotu chłodnicy.


Układ wydechowy z dwiema osobnymi rurami wydechowymi po lewej i prawej stronie podkreśla śmiały styl tyłu nadwozia. Duże, ponad 40-centymetrowe (43-centymetrowe dostępne jako opcja) koła dodają autu pewności siebie.



Dr Franz-Jozef Paefgen, przewodniczący zarządu Audi AG stwierdza: „Dzięki temu nowemu, wszechstronnemu konceptowi możemy zaoferować klientom samochód, który z jednej strony posiada komfort luksusowego „touring saloon” a z drugiej strony odznacza się specjalnymi cechami klasycznego off-roadera, odpowiedniego do trudnych tras terenowych i złych warunków pogodowych.” Przy pomocy tego samochodu Audi wprowadza model odpowiadający kategorii nowego „allroadera”.


Leave A Comment