Audi A6

29 października 2006
Bez kategorii, Audi Nowości

Pierwszy model Audi A6 powstał w 1994 roku, jego nastepca wszedł do produkcji trzy lata poźniej.


W aucie tym dostępne są trzy wersje wyposażenia: Advance, Ambition i Ambiente oraz sześć silników do wyboru: 1,8; 1,8T; 2,4; 2,8 i turbodiesle 1,9 i 2,5. Podstawowa jednostka odznacza się mocą 125 koni i momentem 168 Nm. Rozpędza ona A6 do 203 km/h i pozwala na przyspieszanie do setki w czasie 11,3 sekundy. Średnio spala przy tym 8,5 litra benzyny. Stupięćdziesięciokonne turbo o pojemności 1800 cm3 uzyskuje moment obrotowy 210 Nm. Prędkość maksymalna tej wersji to 217 km/h a przyspieszenie, 9,5 sekundy. Przejechanie stu kilometrów wymaga zatankowania około 8,5 litra paliwa. Audi A6 2,4 ma moc 165 KM i moment 230 Nm, co pozwala na rozwijanie 222 km/h. Przyspieszenie do setki trwa 9,2 sekundy a przeciętne spalanie bezołowiówki wynosi 9,8 l/100km.


Topowa, 193-konna wersja o pojemności 2800 cm3 odznacza się momentem aż 280Nm. Sprint do setki trwa w tym przypadku 8 sekund a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się dopiero na liczbie 236. Przeciętne spalanie nie przekracza 10 litrów. Niedawno Audi zaczęło stosować 115-konny silnik 1,9 TDI, który uzyskuje moment 285 Nm. Rozpędza on auto do 196 km/h i zapewnia mu przyspieszenie w 11,6 sekundy. Jest przy tym bardzo ekonomiczny, średnio zadowala się 5,6 litra oleju napędowego.


Ofertę zamyka turbodiesel o pojemności 2500 cm3, mocy 150 KM i momencie 310 Nm. Prędkość maksymalna tej odmiany wynosi 218 kilometrów a rozpędzenie jej do setki trwa niecałe 10 sekund. Zapotrzebowanie na paliwo wynosi poniżej 7 litrów na 100 kilometrów. Wyżej opisane dane dotyczą wersji wyposażonych w manualne skrzynie biegów lecz wszystkie one mogą przenosić napęd poprzez przekładnie automatyczne. Silniki 1,8T; 2,4; 2,8 oraz 2,5TDI mogą w odmianie Quattro napędzać wszystkie cztery koła.


Nadwozie charakteryzuje się zwartą, monolityczną sylwetką; dach rozciąga się płynnym łukiem od pokrywy silnika po bagażnik. Te okrągłości dały autu bardzo niski współczynnik oporu powietrza, Cx=0,28. Konstrukcja karoserii składa się w dużej części z aluminium oraz połączenia różnych gatunków blach, dzięki czemu auto jest o 40 kg lżejsze od poprzednika a przy tym o 50% wytrzymalsze i sztywniejsze. Zderzaki auta precyzyjnie połączono z nadwoziem, dzięki czemu stanowią jego integralną część. Karoseria została w pełni ocynkowana, co zapobiega korodowaniu blach. Z przodu i z tyłu zadbano o strefy pochłaniające energię zderzenia, wzmocnienia zastosowano także na bokach auta.


Wnętrze, niezależnie od wersji wyposażenia, jest bogate i bardzo komfortowe a jakość wykończenia i funkcjonalność – wyśmienita. Miejsca dla podróżujących w A6 jest bardzo dużo niezależnie, czy to w przednim, czy tylnym rzędzie siedzeń. Elegancka deska rozdzielcza jest niezwykle funkcjonalna i ergonomiczna. Zdominowana przez duży prędkościomierz i obrotomierz i uzupełniona mniejszymi wskaźnikami, które estetycznie dopełniają całości. Bogata oferta wyposażenia i wykończenie pozwala na dobranie optymalnego zestawienia dla każdego z klientów. W wersji Ambition dostępna jest na przykład m.in. skóra w kolorze szmaragdowym w połączeniu z lakierowanym drewnem orzechowym. Dla uprzyjemnienia i ułatwienia podróży wszystkie modele A6 wyposażone są w elektrycznie opuszczane szyby, dwa uchwyty do mocowania puszek z napojami, elektryczną regulację wysokości fotela kierowcy i pasażera i inne. Odpowiedni klimat wewnątrz zapewniają atermiczne szyby, filtr przeciwpyłkowy oraz dostępna za dopłatą klimatyzacja. Bagażnik ma pojemność przewyższającą inne modele Audi, 550 litrów nie ma nawet A8.


Wersja Quattro z powodu bardziej rozbudowanej konstrukcji podwozia ma około 430 litrów pojemności. Bardzo pozytywne wrażenie sprawia wykończenie tej przestrzeni i dbałość o szczegóły, która uwidacznia się np. w zainstalowaniu praktycznego gniazda zapalniczki. Wiele elementów zawieszenia wykonanych jest z aluminium. Z przodu znajdują się: podwójny wahacz poprzeczny, amortyzatory teleskopowe i stabilizator. Tył składa się z zespolonej osi skrętnej, stabilizatora i teleskopowych amortyzatorów. Hamulce to tarcze z przodu i z tyłu; te pierwsze są wentylowane. Układ kierowniczy wyposażony jest we wspomaganie.

Leave A Comment