Alfa Romeo 156

Alfa Romeo należąca do koncernu Fiata produkuje samochody o sportowym charakterze. Model 156 nie odbiega od tego standardu. W 1998 roku auto uzyskało prestiżowy tytuł „Car of the year”.


Samochód napędza jeden z sześciu dostępnych silników, z których najmniejszy ma pojemność skokową 1600 centymetrów. Przy 6300 obrotach na minutę rozwija on moc 120 koni a przy 4500 obr/min moment maksymalny o wartości 144 Nm, co pozwala na uzyskiwanie prędkości 200 km/h. Sprint do setki zajmuje najsłabszej Alfie 10,5 sekundy. W cyklu mieszanym spala ona przy tym 8,2 litra bezołowiówki na setkę.


Drugi motor to 144-konny 1,8 o momencie maksymalnym 169 Nm osiąganym przy 3500 obr/min. Jego parametry pozwalają na przyspieszanie do setki w czasie 9,3 sekundy oraz na rozpędzanie auta do prędkości 210 kilometrow na godzinę. Przeciętne zużycie benzyny wynosi 8,2 litra na 100 km.


Dwulitrowy silnik odznacza się mocą 155 KM przy 6400 obr/min i momentem 187 Nm przy 3500 obr/min. Alfa Romeo 2,0 T Spark rozpędza się do 216 km/h, przyspiesza do 100 km/h w czasie 8,6 sekundy a spala średnio 8,5 litra bezołowiówki.

Topowa, sześciocylindrowa jednostka ma pojemność 2,5-litra. Przy prędkości obrotowej 6300 osiąga ona moc 190 koni a przy 5000 moment maksymalny 222 Nm. Wskazówka prędkościomierza tego modelu zatrzymuje się dopiero na liczbie 230 a rozpędzenie go do setki trwa tylko 7,3 sekundy. Na przejechanie dystansu 100 kilometrów w cyklu mieszanym potrzeba niestety ponad 11 litrów paliwa.


Wszystkie silniki benzynowe zasilane są poprzez wielopunktowy wtrysk paliwa zintegrowany z zapłonem.

Dostępne są również dwie wysokoprężne, turbodoładowane jednostki z bezpośrednim wtryskiem oleju napędowego Commn Rail. Mniejszy z nich ma pojemność skokową 1900 cm3, moc 110 koni mechanicznych i moment 275 Nm. Rozpędza on model 156 do prędkości 191 km/h i pozwala przyspieszać do setki w czasie 10,5 sekundy.


Mocą aż 140 KM dysponuje 2,4-litrowy JTD o momencie maksymalnym 304 Nm. Zastosowanie tego motoru sprawiło, że Alfa potrzebuje tylko 9,5 sekundy na sprint do 100 km/h a maksymalnie może jechać z prędkością 205 kilometrów. Oba diesle są bardzo ekonomiczne, pierwszy spala średnio 5,8 a drugi 6,7 litra na 100 km.

Czterodrzwiowa limuzyna występuje w kilku wersjach wyposażenia i charakteryzuje się sportową, agresywną sylwetką. Ciekawym stylistycznie rozwiązaniem jest umieszczone na przodzie Alfy silne przetłoczenie maski, zwieńczonej wcinającym się w zderzak znakiem fabrycznym. Interesująco prezentuje się także tył auta oraz pozorny brak klamek w drzwiach tylnych (czyżby stylizacja na wóz dwudrzwiowy?).


Wnętrze typowo sportowe: białe, okrągłe zegary pozagłębiane są w tablicę rozdzielczą, trójramienna, częściowo drewniana kierownica oraz wygodne fotele sprawiają pozytywne wrażenie. Alfa jest obszerna i wygodna, starannie wykończona i nieźle wyposażona. Bagażnik pojemnością 378 litrów nikogo nie zaszokuje, przestrzeń wewnątrz ograniczona jest nadkolami a niewielki wykrój pokrywy uniemożliwia załadunek dużych objętościowo przedmiotów. Dostosowano godo charakteru auta więc nie można wymagać, aby był ogromny tym bardziej, że w większości przypadków pokrywa on zapotrzebowanie właścicieli.


Nietypowe zawieszenie stanowią umieszczone z przodu podwójne wahacze tworzące czworobok. Tylne koła zawieszone są na kolumnach McPersona i prowadzone przez system podłużnych i poprzecznych drążków reakcyjnych. Zarówno przód jak i tył wyposażono w stabilizatory przechyłów. Wszystkie hamulce to hamulce tarczowe a przednie są dodatkowo wentylowane.

Leave A Comment