Alfa Romeo 145

29 października 2006
Bez kategorii, Alfa Romeo Nowości

Alfa Romeo 145 jest najmniejszym samochodem produkowanym przez włoską firmę. Występuje ona w dwóch wersjach, które różnią się zastosowanymi silnikami i nieznacznie wyposażeniem.

Pierwsza to 1,4 TS L, którą napędza szesnasto zaworowa jednostka o mocy 103 KM osiągająca maksymalny moment obrotowy 124 Nm. Wartości te uzyskiwane są przy następujących prędkościach obrotowych: 6300 i 4600. W układzie zasilania zastosowano elektroniczny wtrysk firmy Bosch, który zintegrowany jest z zapłonem. Alfa 1,4 osiąga prędkość 185 km/h a do setki przyspiesza w 11,3 sekundy. Podczas jazdy miejskiej zużywa 9,3 litra benzyny a na trasie 6,3. Zbiornik paliwa mieści 51 litrów, więc średni zasięg wynosi około 600 kilometrów.


Druga odmiana samochodu to model 1,6 TS L, który także posiada szesnaście zaworów i ma tak samo rozwiązany układ zasilania. Jednostka napędowa jest jednak znacznie silniejsza, gdyż przy 6300 obr/min uzyskuje moc 120 koni a przy 4500 obr/min moment maksymalny o wartości 144 Nm. Pozwala to na przyspieszanie od 0 do 100 km/h w czasie nieco ponad 10 sekund oraz na rozwijanie prędkości do 195 kilometrów. Na przejechanie 100 km w cyklu miejskim potrzeba 9,5 litra a poza nim 6,5 litra bezołowiówki. Trzydrzwiowe nadwozie Alfy 145 ma swój niepowtarzalny styl. Jest ono zwarte i dynamiczne. Linia tego włoskiego kompaktu tworzy swego rodzaju klin. Mocno pochylona, długa maska silnika, lekko opadający dach, wąskie okna boczne o wznoszącej się dolnej linii oraz ścięty tył to elementy, które sprawiają, że auta nie sposób pomylić z innym.


Maska przednia została charakterystycznie dla tej marki przetłoczona. Jej część środkowa wyposażona jest w znaczek firmowy, który sięga niemalże zderzaka. Po obu jego stronach znajdują się wloty powietrza chłodzącego a dalej wąskie, zintegrowane z kierunkowskazami reflektory. Również bok samochodu ma dwa silne przetłoczenia, które wznosząc się ku tyłowi podkreślają sportowy styl. Część tylna odznacza się podłużnymi, zachodzącymi na bok światłami, masywnym zderzakiem oraz szybą, wcinającą się jakby w środkowej części w blachę.


Wnętrze samochodu nie zachwyca niczym szczególnym, jest ono dość przestronne, estetyczne i „poukładane”. Deska rozdzielcza jest przyjazna kierowcy i nie sprawia problemów w obsłudze. Wygodne siedzenia dobrze „trzymają” a ich odpowiednio dobrana twardość zachęca do dalszych podróży. Zastrzeżeń nie wzbudza ani wykończenie ani użyte do niego materiały. Bagażnik mieści od 320 do 1130 litrów w zależności od położenia tylnej kanapy.


Zawieszenie przednie stanowią wahacze poprzeczne, amortyzatory teleskopowe i stabilizator przechyłów. Z tyłu odnaleźć można wahacze wzdłużne, śrubowe sprężyny oraz oczywiście stabilizator. Przednie hamulce to 257-milimetrowe tarcze wentylowane a tylne to 240-milimetrowe bębny.

Leave A Comment