W miniony weekend rozegrano kolejne, niezwykle wycieńczające (bo 24-godzinne) oraz wymagające tak cenionej w motorsporcie cierpliwości zmagania – tym razem na belgijskim torze Spa-Francorchamps. Mówiąc krótko – widzowie tradycyjnie mogli doświadczyć niemieckiego pokazu umiejętności, wytrzymałości i dopracowania
81. edycja 24-godzinnego wyścigu na francuskim torze Le Mans już za nami i przyznać należy, że oprócz wspaniałej walki, loterii jaką zafundowała kierowcom pogoda i częstych wizyt samochodów bezpieczeństwa na torze, zapamiętamy również te zmagania jako wielką
Tegoroczny, 24-godzinny wyścig na francuskim torze Circuit de la Sarthe rozpocznie się już za kilkanaście godzin (planowany start o 15:00), dlatego wykorzystując ostatnią okazję powinniśmy wspomnieć o jeszcze jednym, niemniej emocjonującym uczestniku długodystansowych zmagań 2013. Ponad dekadę
Caterham zapowiedział swój udział w 24-godzinnym wyścigu na Le Mans, jednak brytyjska firma nie wystawi we Francji „gołego” modelu Seven, a profesjonalnie przygotowany „bolid” kategorii LMP2. Reprezentant wspomnianego Caterhama otrzyma numer 41, zespół składający się z trzech
Dokładnie tydzień temu (19 – 20 maja) na niemieckim torze Nürburgring rozegrano 24-godzinny wyścig, który, jak się okazało, był rekordowo krótką próbą umiejętności dla poszczególnych „driverów”. Karty rozdawała tym razem sama natura nie będąca specjalnie łaskawa dla
W miniony weekend rozegrano kolejną eliminację serii WEC na belgijskim torze Spa-Francorchamps i krótko mówiąc – „spa” to to nie było. Zarówno „driverzy” klasy GTE-Pro, GTE-Am, LMP2 jak i tej najważniejszej (a przynajmniej najszybszej) LMP1 potraktowali weekendowe
W zeszłym tygodniu rozegrano sześciogodzinny wyścig na brytyjskim torze Silverstone i choć dana informacja będzie stosunkowo krótka, postaram się odpowiedzieć na wszystkie najważniejsze pytania. Po pierwsze (i chyba wzbudzające największą ciekawość sympatyków motorsportu zagadnienie) – jak, po
Jakiś czas temu brytyjski Aston Martin zapowiedział swój udział w tegorocznym, 24-godzinnym wyścigu ADAC Zurich 24 Hours of Nürburgring – biorąc pod uwagę model V8 Vantage GTE żadna to sensacja, ale nie o wspomniane coupe tutaj chodzi.
Lamborghini wreszcie zaprezentowało swoją bezkompromisową „maszynkę” na tory wyścigowe całego świata – model Gallardo GT3 FLII. Jeżeli po dłuższym zastanowieniu stwierdzicie jednak, że to wcale nie jest nowość na miarę, dajmy na to, Ferrari LaFerrari – śmiało
Francuski bolid Alpine jest już po testach na torze Paul Ricard i mamy dobrą wiadomość dla fanów powracającej do sportów motorowych marki – reprezentant klasy LMP2 „wykręcił” najlepszy czas (1:47,652 s) spośród wszystkich ekip jakie zjawiły się
To będzie wielka chwila okraszona niesamowitymi emocjami oraz sentymentalnym powrotem do zamierzchłej przeszłości, bowiem firma Alpine, po 35 latach nieobecności w sportach motorowych, powraca, i to z wielkim przytupem. Już 26 i 27 marca na pierwsze testy
Sezon wielkiego ścigania już niedługo zostanie uznany za otwarty, toteż wszystkie teamy (przypuszczalnie) są obecnie pochłonięte zaawansowanymi testami oraz mentalnym przygotowywaniem się do startującego lada chwila wyścigowego kalendarza. Japońska Toyota nie jest tutaj wyjątkiem, bowiem inżynierowie danego
Jest Niemką, posiada dwie równie zakochane w motoryzacji co ona siostry i nosi gigantyczne wręcz brzemię spowodowane mocno zobowiązującym przydomkiem „Królowej Nürburgringu”. To bezapelacyjny rodzynek w zdominowanym przez mężczyzn świecie motorsportu i choć jej dorobku „torowego” nie
Dania to stosunkowo niewielkie królestwo północnej Europy charakteryzujące się biało-czerwoną flagą (proszę unikać oczywistych skojarzeń), niemalże podręcznikowymi budowlami oraz trzymającą w ryzach całe jej piękno demokracją – przynajmniej tak nam się wydaje. Rzeczywistość okazuje się jednak szalenie
Niemiecka firma z Ingolstadt przedstawiła swoje „wyścigowe” plany na rok 2013 i w gruncie rzeczy nie ma jakiegoś spektakularnego zaskoczenia. Audi kontynuuje rzecz jasna swój udział w serii World Endurance Championship wystawiając dwa „bolidy” hybrydowego R18 (na