Volvo zawiesiło poprzeczkę naprawdę wysoko. Nie, że akurat dzisiaj, tylko jakiś czas temu. Widzicie, moje randki z pojazdami szwedzkiego producenta, kończą się z reguły podobnie – przepełnia mnie zadowolenie i chciałbym powiedzieć Skandynawom z okolic Göteborga kilka
Wychodzisz o 22 do samochodu. Jest ciemno, temperatura bliska zeru, więc uruchamiasz automatyczną klimatyzację celem ogrzania kabiny oraz cichutko puszczasz muzykę już monotonnie grającego trochę o tej porze radia. Wyszło niefortunnie, bo musisz skoczyć do nocnej apteki
Zdążyliśmy się chyba przyzwyczaić do obecnej sytuacji na rynku samochodowym. Pojazdy typu SUV, głównie, jak sądzę, dzięki podwyższonemu zawieszeniu oraz poczuciu większego bezpieczeństwa, otrzymały cieszącą producentów łatkę „rozwiązań dla rodzin”, podczas gdy tradycyjne „kombiaki” czy liftbacki poszły
Jesteś umówiony, czy umówiona, wszak obowiązuje równouprawnienie. Celem jest wykwintnie przygotowana kolacja u starego znajomego, który doskonale wiesz, że preferuje dobrą whisky, a jego strój roboczy to znakomicie skrojony garnitur, pewnie na zamówienie, nietani. Na bogato zastawione
Nowe Suzuki Jimny będzie garściami czerpało z klasyki, choć japoński producent nie zapomina również o przyzwoitym wyposażeniu. Obecny na rynku Swift jest ciekawym połączeniem klasycznych rozwiązań, znowu przyzwoitego wyposażenia (czyli nie jest spektakularnie bogato, ale narzekanie byłoby
Nie będę po raz kolejny przytaczał nostalgicznej historii dotyczącej usportowionych kompaktów ani też genezy literek GTI – chyba każdy, a przynajmniej większość słyszała już te górnolotnie brzmiące wywody. Ja zadam krótkie pytanie i w obiektywny sposób poszukam
Worek ciekawostek został rozwiązany – tytuł „Car Of The Year 2018” przypadł szwedzkiemu Volvo XC40 i wiele osób zaczęło się zastanawiać, właściwie dlaczego. Sprawa byłaby zdecydowanie prostsza, gdyby konkurencja nie wystawiła tak mocnych graczy, zawieszając jednocześnie poprzeczkę
Być topową Škodą – co to znaczy? Do tej pory sytuacja była na wskroś jasna – to Superb, jako komfortowa, dobrze wyposażona i przestronna limuzyna, pełnił funkcję reprezentacyjną w czeskim koncernie. W zasadzie wiele się nie zmieniło,
Z pewnością. Pochodzenia, narodowości, korzeni oraz wiążącej ze Stuttgartem tradycji go nie pozbawimy. Ale ten samochód jest czymś więcej niż milionem kabelków, zgrabnie ukształtowaną blachą czy skomplikowanym komputerem na 20-calowych felgach. To manifest niemieckiego producenta i namacalny
Wybitnym orłem matematycznym nigdy nie byłem, jednak o ile mnie pamięć nie zawodzi, to już czwarta wizyta powyższego samochodu w naszej redakcji, a trzecia w moich rękach. Co się zmieniło? Czy Škoda poczyniła jakieś gruntowne modyfikacje, a
Downsizing był i jest pewnego rodzaju modą czy odgórnym kierunkiem dla producentów, jak utrzymać się na fali konkurencyjności. Obecnie wiemy, że zmniejszanie pojemności okazało się bezprzyszłościowym działaniem, dlatego teraz możemy zaobserwować tendencję odwrotną, ale nie wszyscy byli