Daewoo Chairman

4 grudnia 2006
Bez kategorii, Daewoo Nowości

Flagowym modelem firmy Daewoo jest limuzyna Chairman. Występuje ona w czterech wersjach: CM 400S, CM 500S, CM 600S i CM 600L. Pierwsza odmiana napędzana jest czterocylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności skokowej 2300 cm3. Jednostka ta przy 5500 obr/min uzyskuje moc maksymalną 146 koni, co wystarcza na rozpędzenie auta do prędkości 197 km/h. W sześciocylindrowy, rzędowy motor o pojemności 2,8 litra wyposażana jest wersja 500S. Jej moc to 201 KM przy 5500 obrotów a prędkość maksymalna wynosi 210 kilometrów. Najsilniejszą jednostką pochwalić się mogą CM 600S i CM 600L. Z objętości 3200 cm3 uzyskiwana jest przy 5500 obr/min moc 220 koni, dzięki czemu samochód można rozpędzić do 230 km/h.


We wszystkich silnikach zastosowano elektroniczną kontrolę zapłonu i wtrysku. Masywne, potężne nadwozie odznacza się płynną linią i nowoczesną sylwetką. Uwagę zwraca lekko opadająca ku klapie bagażnika szyba tylna. Przynależność do marki Daewoo podkreśla bardzo wyraźnie atrapa chłodnicy w kształcie logo koncernu. Po obu jej bokach znajdują się duże, zintegrowane reflektory. Masywne zderzaki współgrają z podobnymi w formie listwami bocznymi. Dwukolorowe światła tylne zachodzą na boki karoserii, co korzystnie wpływa na widoczność auta. Chairman 600L jest przedłużoną, najbardziej luksusową odmianą samochodu.

Wnętrze prezentuje się komfortowo, elegancko i niezwykle przestronnie. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest system „Easy Access”, który cofa fotel i przesuwa kierownicę podczas wsiadania do auta. Siedzenie kierowcy ma pamięć ośmiu dowolnych jego ustawień.

Seryjne wyposażenie obejmuje m.in. wszechstronny komputer pokładowy i odtwarzacz kompaktowy z dwunastopłytową zmieniarką. Lusterko wsteczne automatycznie dostosowuje swój kąt nachylenia tak, aby kierowcy nie oślepiały samochody nadjeżdżające z tyłu. Nad bezpieczeństwem podczas cofania czuwają cztery sensory ostrzegające przed zbliżająca się przeszkodą. Chairman posiada strefę kontrolowanego zgniotu, przednie i boczne poduszki powietrzne, trzypunktowe pasy oraz oczywiście system ABS i ASR.

Leave A Comment