Audi RS6-E

Audi RS6-E Concept

Okazuje się, że Audi RS 6 Avant potrafi jeszcze zaskoczyć. Przyznam szczerze – kiedy przedstawiałem Wam niesamowite dzieło Jona Olssona, byłem niemalże przekonany, że to ostatni tak spektakularny projekt na bazie chętnie tuningowanego kombi z Ingolstadt, ale firma ABT Sportsline pobiła wszystko. Otóż Niemcy skonstruowali jedyny taki projekt na skalę światową – pomijając bowiem tradycyjne dla wspomnianego modelu V8, ludzie Daniela Abta zamontowali w bagażniku ważące około 200 kilogramów baterie oraz umieścili tuż za konwencjonalną jednostką spalinową silnik elektryczny. RS 6 będące hybrydą? Tak, i właśnie dlatego nazywa się RS6-E i jako produkt unikalny nie jest póki co w seryjnej produkcji. Zresztą, niedługo powinniśmy oficjalnie poznać zupełnie nowe RS 6, ale nie zmienia to faktu, że hybrydowy „kop” aktywowany za pośrednictwem zielonego przycisku na kierownicy będzie długo robił piorunujące wrażenie. Ale czemu się tutaj dziwić – to Audi produkuje sumarycznie 1018 koni mechanicznych i około 1300 niutonometrów momentu obrotowego…


Patryk Rudnicki