Zima nadchodzi… przygotuj podwozie

26 października 2017
konserwacja-samochodu

Zima zbliża się wielkimi krokami, więc najwyższa pora, abyś sprawdził stan techniczny pojazdu, usunął wszelkie usterki i zabezpieczył podwozie przed niszczącym wpływem soli i wilgoci. Dlaczego powinieneś konserwować płytę podłogową auta i jakich środków do tego użyć?

Blacharka w idealnym stanie, czyli bezpieczeństwo i trwałość

Ochrona podwozia przed rdzą to nie kaprys a realna potrzeba. Surowa blacha jest mało odporna na działanie soli drogowej i wilgoci wskutek czego, przy długotrwałym kontakcie z nimi, ulega poważnym uszkodzeniom obniżającym trwałość całej konstrukcji pojazdu. Objęte korozją podwozie staje się kruche (przy uderzeniu fragment materiału może odpaść i powstanie dziura) i mniej sztywne. Przez to pogarszają się warunki jezdne auta, trudniej nad nim zapanować, a on sam jest narażony na poważne uszkodzenie w trakcie stłuczki. Podwozie to część ramy, jeśli zatem nie wykazuje przewidzianej twardości, łatwo ją zgnieść, co przy zderzeniu może zaowocować rozległymi obrażeniami u pasażerów. Dlatego regularna konserwacja samochodu jest tak ważna, gdy w grę wchodzi zdrowie i bezpieczeństwo Twoje oraz Twoich bliskich.

Poza tym niczym niezabezpieczona karoseria szybciej niszczeje, więc auto wymaga częstszych napraw blacharsko-lakierniczych, które mogą znacznie nadszarpnąć budżet. Czas eksploatacji takiego pojazdu też jest krótszy, a wymiana na nowy sporo kosztuje. Nie dziw się zatem, że zaniedbując ten aspekt, czekają cię później spore wydatki.

Niezbędne środki do konserwacji podwozia

Powłokę ochronną o odpowiednich właściwościach uzyskuje się przez zastosowanie specjalnych preparatów. Wbrew pozorom jeden środek nie wystarczy, bo ten przeznaczony do podwozia nie nadaje się do progów czy profili. Zaopatrz się więc w następujące produkty:

  • środek antykorozyjny do podwozia – najlepsze są na bazie gum i mas bitumicznych, bo zasychają na elastyczną powłokę, która nie ściera się, nie pęka ani nie ulega uszkodzeniom mechanicznym. Tworzą hydrofobową warstwę ochronną ograniczającą dopływ wilgoci i rozwój ognisk korozyjnych. Polecane przez nas produkty to m.in. Noxudol 300, Noxudol 900, Noxudol 1600.
  • środek do konserwacji profili zamkniętych – to mieszanka olejów mineralnych, wosków i inhibitorów korozji. Zasycha na miękką powłokę o woskowym wykończeniu. Bardzo dobrze wypiera wilgoć i zabezpiecza metalowe elementy przed rdzewieniem. Nie wypłukuje się. Zmywa się go benzyną lakową lub innym środkiem odtłuszczającym. Wspomniane właściwości wykazują np. Noxudol 700 i Noxudol 750.
  • środek do ochrony progów i ram – zwykle zawiera żywice, polimery lub wypełniacze. Zasycha na twardą, zbitą powłokę, którą po utwardzeniu można pokryć warstwą farby. Doskonale chroni przed korozją, jak i uszkodzeniami powodowanymi przez odskakujące od kół kamienie, żwir czy piasek. Do ochrony ram i progów pojazdu przeznaczone są takie środki jak Noxudol Body i Noxudol 1100.
  • środek do usuwania rdzy – popularne odrdzewiacze występują w postaci oleju (np. Action 4) lub preparatów wodnych (np. Rust Eater). Rozprowadza się je na zaatakowanych rdzą miejscach, by po chwili je zmyć i odsłonić czystą blachę. Doskonale radzą sobie z usuwaniem mocno skorodowanych miejsc, a nawet z wżerami.
  • podkład z cynkiem – środek antykorozyjny, który daje niemal identyczny efekt jak galwanizacja na ciepło. Skutecznie chroni metal przed niszczącym wpływem korozji. Świetnie zabezpiecza miejsca spawów i przecięć. Można go pokryć farbą nawierzchniową.

Przy pomocy wyżej wspominanych środków stworzysz szczelne i trwałe zabezpieczenie antykorozyjne. Pamiętaj tylko, by nakładać preparaty zgodnie z instrukcją i w zalecanych warunkach.