Mazda MX-5 ND 2.0 160 KM – POMIARY

Mazda MX-5 to samochód sportowy w starym stylu. Mamy napęd na tył, ręczną skrzynię biegów, małe wymiary i równie niską masę. Sprawdźmy czy to jest udany przepis na dobre osiągi.

Mazda MX-5 najnowszej, czwartej generacji ND występuje z dwoma silnikami benzynowymi 1.5 lub 2.0. Oba to wolnossące konstrukcje o mocach kolejno 131 oraz 160 KM (MX-5 waży zaledwie 1000 kg!). Do pomiarów, oczywiście, wybraliśmy mocniejszy wariant. Producent deklaruje czas przyspieszenia do pierwszej 7,3 sekundy oraz prędkość maksymalną 214 km/h. Mazda MX-5 posiada ręczną, bardzo precyzyjną i krótką skrzynię biegów o 6-ciu przełożeniach oraz brak jakichkolwiek trybów jazdy. Możemy jedynie w pełni wyłączyć kontrolę trakcji. My jednak, ze względu na zimowe warunki oraz napęd na tył, postanowiliśmy jej nie dotykać. Ku naszemu zdziwieniu, każdy ze startów był lepszy od deklarowanego przez producenta, a najlepszy wynik jaki się udało wykręcić to 6,9 sekundy. I to wszystkie z dwoma zmianami biegów (2 kończy się koło 85 km/h). Gdyby dało się lepiej rozgrzać opony, to realne byłoby zbicie jakiś kolejnych 0,3-0,5 s.


Niestety, Mazda bardzo dobrze przyspiesza do prędkości 140-150 km/h, następnie mocno słabnie. Do tego stopnia, że nie udało nam się jej rozpędzić do 200 km/h. Dlatego podajemy pomiar 100-190 km/h, który wynosi 22,8 sekundy. Czas 100-200 prawdopodobnie wynosiłby koło 30 sekund. Ostatni pomiar jaki zrobiliśmy to 0-400 m, a wynik to 15,1 s. Pomiary zostały wykonane przy -3 stopniach, na zimowych oponach (16 cali).

0-100 km/h – 6.9 s
0-400 m – 15.1 s
100-190 km/h – 22.8 s

Pełen test modelu Mazda MX-5 ND 2.0 znajduję się TUTAJ

Bartłomiej Urban

Leave A Comment