Lexus LS600h L 455 KM – POMIARY

Lexus LS600h L

Lexus LS600h L to największy i najdroższy model marki. Sprawdzamy czy auto za 730 000 zł (tyle kosztuje maksymalnie doposażony egzemplarz jak nasz testowany) potrafi być równie szybkie co drogie.

Lexus LS600h L to hybryda czyli pod maską mamy dwa silniki: wolnossące pięciolitrowe V8 o mocy 394 KM oraz elektryczne o mocy 224 KM. Niestety, wartości te się nie sumują, a łączna moc pojazdu to 455 KM i 520 Nm. Co więcej, przy wyższych prędkościach pracuje już tylko motor spalinowy, więc do dyspozycji jest ich 394. Napęd przenoszony jest na wszystkie koła za pomocą bezstopniowej przekładni CVT. Według producenta czas przyspieszenia do pierwszej setki wynosi 6,1 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250. Lexus LS600h L ma kilka trybów jazdy: Eco, Comfort, Sport i Sport +, a w każdym z nich sprint do 100 km/h wynosił 6,7-6,9 s. Auto zawsze rusza w taki sam komfortowy sposób i nigdy nie czuć szarpnięcia przy starcie. Tak samo jak wyłączymy w pełni kontrolę trakcji i ruszymy z procedury startu: czas jaki uzyskamy to 6,5 s. Wciąż jednak czujemy, jakby samochód coś blokowało tylko po to, żeby nie szarpnąć przy starcie. Cóż, prawdziwa limuzyna.

Kolejne wyniki to czas pokonania 400 metrów – 14.7 s oraz 100-200 km/h – 13.9 sekundy. Pomiary były wykonywane przy -1 stopniu z polową baku i na zimowych oponach (koła 19 cali).

Lexus LS600h L

Lexus LS600h L

0-100 km/h – 6.5 s
0-400 m – 14.7 s
100-200 km/h – 13.9 s

Pełen test modelu Lexus LS600h L znajduję się TUTAJ

Bartłomiej Urban