Honda Civic Type R – problemy ze skrzynią biegów

1 grudnia 2016
Honda Civic Type R

Honda Civic Type R najnowszej IX generacji to jeden z najlepszych hot hatchy na rynku. Piekielnie szybkie auto z mocnym bo aż 310-konnym silnikiem, napędem na przód i precyzyjną manualną skrzynią biegów. Niestety, samochód posiada dość poważną wadę, która, swoją drogą, nadawałaby się na akcję serwisową.


Honda Civic Type R

Honda Civic Type R

Problemem okazuje się być skrzynia biegów, która dość często się blokuje lub zgrzyta. Oba testowe egzemplarze miały tę przypadłość i to nawet po wymianie skrzyni biegów. Początkowo myśleliśmy, że to wina użytkowania auta – mnóstwo testujących nie wróży łatwego życia w tak rasowym aucie. Niestety, dochodziły do nas głosy czytelników, ze ich Type R również mają problemy ze skrzynią. Problemem okazuje się wydech, a dokładnie rura przelotowa (downpipe), która podgrzewa (a nawet przegrzewa) płyn w wysprzęgliku. W rezultacie układ się zapowietrza, przestaje odpowiednio wysprzęglać i może doprowadzić do niepoprawnego działania synchronizatorów. Niestety, to nie są przypadłości aut, które są mocno eksploatowane – problemy pojawiają się nawet w egzemplarzach z niskimi przebiegami traktowanymi z rozsądkiem.

Rozwiązanie na te dolegliwości jako pierwszy znalazł dealer Wyszomirski Honda z Warszawy. Należy zamontować osłonę termiczną wydechu i wymienić olej w układzie sprzęgła na DOT4 Motula. Żeby nie było, to nie jest reklama dealera – to jest po prostu dobra rada od miłośników motoryzacji dla miłośników motoryzacji. Modyfikacje możecie wykonać wszędzie – nawet w waszym garażu jeśli umiecie.

Test Hondy Civic Type R znajduje się TUTAJ.
Bartłomiej Urban

  • MM

    Ciekawy jestem jak to się ma do poprzednich wersji – konkretnie fn2 (type r 8 gen). W mojej czasami zdarzy się że wypadnie 3 bieg.