Seat Leon Cupra 290 manual 290 KM – POMIARY

21 listopada 2016
Seat-Leon-Cupra-290-manual-2016-1a

Seat Leon Cupra 290 to najmocniejszy obecnie produkowany Seat. Jest również najmocniejszym Seatem w historii. Sprawdźmy jak to się przekłada na osiągi.

Pod maską Leona Cupra 290 znajduje się dobrze znany silnik 2.0 TSI, który gości pod maską Golfa R czy też S3. W przypadku Hiszpana generuje on jednak 290 KM i 350 Nm. Testowany egzemplarz był shamowany i wypluł 306 KM na paliwie 98. Na takiej benzynie robiliśmy pomiary. Seat Leon Cupra 290 manual posiada napęd na przód i manualną 6-cio stopniową skrzynię w podstawie. Z taką przekładnią sprint do pierwszej setki powinien trwać 5,8 s, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h. W sportowym aucie bardzo dużą rolę odgrywają opony, a te w testowanym egzemplarzu były genialne: Michelin Pilot Sport Cup 2. Torowe opony, które kleją się cudownie przy odpowiednich warunkach. Niestety, podczas testów temperatury oscylowały koło 0 stopni, co uniemożliwiało idealny start. Bez różnicy jaki tryb wybraliśmy i czy wyłączyliśmy kontrolę trakcji – czasy sprintu do pierwszej setki oscylowały między 6,7 a 7 s. Samochód tracił trakcję do 120 km/h…

Seat Leon Cupra 290 manual

Seat Leon Cupra 290 manual

W związku z problemami z trakcją nie zmierzyliśmy czasu przejechania 400 m, a jedynie przyspieszenie 100-200 km/h. Tutaj osiągnęliśmy wynik 13,4 s. Seat Leon Cupra 290 miał letnie opony (koła 19 cali), a pomiar był wykonywany przy +2 stopniach.

Pełen test samochodu Seat Leon Cupra 290 manual znajduje się TUTAJ

Bartłomiej Urban

  • maciekm

    Test przyspieszenia mocnej ośki bez wyłączenia kontroli trakcji??

    • barturban

      niestety ale warunki były przez cały okres testu okropne: deszcz ze
      śniegiem. nawet jak nie padało, to było wilgotno, przez co wyłączenie
      kontroli nic nie dawało, a wręcz pogaraszało wyniki

      • maciekm

        a to ciekawe, przejechałem tym autem prawie 40tys km i jestem innego zdania. Po prostu mocną ośką w manualu trzeba umieć jeździć, po przytrzymaniu 3s esp off mamy tryb burnout 😉 w przeciwieństwie do DSG nie odcina mocy, aż do uzyskania przyczepności tylko przerzuca cały moment na drogę, więc trzeba się troszkę wykazać- w pierwszej fazie nie można docisnąć pedału gazu do końca tylko dość delikatnie go traktować i próbować płynąć na granicy przeczepności, a od dwójki już ogień i pomimo dużego spinu auto już leci do przodu nawet na mało przyczepnej nawierzchni. choć jeśli piszesz, że był deszcz ze śniegiem to cóż- nie są to warunki, w których można zrobić pomiar 0-100

      • maciekm

        teraz do czytałem, że dostałeś auto na Cup2. wg mnie na tych oponach cupra w tych warunkach nie powinna wyjeżdżać z garażu :)

  • Addam44

    Super robote robicie z tymi pomiarami,ale…na innym portalu zmierzono temu autu moc i wyplul na hamowni 320(!)km.Nawet moja Skoda 1.2 Tsi zamiast 105km ma 120:)i moze warto by wjezdzac kazdym autem na hamownie?
    Bo uturbione(i nie tylko)wspolczesne silniki bardzo znacznie przekraczaja moce z tabel a wynika to z faktu ze w wiekszosci krajow wysokosc oplat za auto jest uzalezniona od mocy.Wiec producenci zanizaja oficjalne moce by klient mial wiecej .A nie tylko uturbione bo tez czytalem test mazdy 3 2.0 120km na papierze ktora na hamowni miala faktycznie ponad 140.