Aktualności
5. edycja VAGDAY Żmigród (Sierpień 20, 2017 3:00 pm)
Aston Martin do renowacji na sprzedaż (Sierpień 19, 2017 9:28 pm)
Nissan Juke w odmianie Dark Sound (Sierpień 12, 2017 9:25 pm)
Porsche 911 na straży prawa (Lipiec 5, 2017 2:09 pm)

Nowe Audi A5 i S5 Cabriolet (2016) – Skład podstawowy…

Nowe Audi S5 Cabriolet (2016)

Ile sportowych możliwości drzemie w nowym Audi A5 Cabriolet? Pytanie może nie do końca ważne i zapewne jedynie garstka żywo zainteresowanych kupnem czterech pierścieni „nowobogackich” zmierzy się z trudem odpowiedzi na tak postawiony dylemat, ale czy słusznie? Fakty przemawiają tak: „otwarte” A5 jest dłuższe od swojego poprzednika o 47 mm (4673 mm), materiałowy dach można otworzyć w 15 i zamknąć w 18 sekund do prędkości 50 km/h, pasy bezpieczeństwa wyposażono w mikrofony ułatwiające obsługę głosową poszczególnych elementów samochodu, kabriolet Audi jest teraz lżejszy, a dzięki wzmocnionym progom jego konstrukcja sztywniejsza, natomiast gama silników obejmuje 2-litrowe TFSI o mocy 252 KM, 2-litrowe TDI o mocy 190 KM i 3-litrowe TDI produkujące 218 KM (później klienci otrzymają również sposobność zamówienia 190-konnego 2.0 TFSI oraz 286-konnego 3.0 TDI). Co oprócz tego? Oczywiście S5 Cabriolet – nie mniej luksusowe, technologicznie dopracowane i bez wątpienia kosztowne wrota do bycia bliżej matki natury, które dodatkowo zaoferują trzy litry pojemności, 354 konie mechaniczne i 5,1 sekundy do 100 km/h.


Samochód pozwalający na odrobinę wolności? W jakimś stopniu na pewno, ale wciąż przepełnia mnie nieodparte wrażenie marketingowego słowotoku. A5 i S5 Cabriolet to raczej dopracowane komputery, które udanie, owszem, wypełnią swoje zadanie, lecz naturalność doznań i pewnego rodzaju „lekkość” kabrioletu przedstawią za pomocą elektroniki i systemów, których działania będziemy się uczyć godzinami.

Patryk Rudnicki