Mercedes e220d W213 194 KM – POMIARY

Mercedes e220d W213

Najnowszy Mercedes Klasy E z silnikiem wysokoprężnym e220d jest typową dostojną limuzyną, której nie w głowie jest szybka jazda. Mimo to, jeśli trzeba, potrafi całkiem sprawnie się napędzać.

Mercedes e220d ma pod maską zupełnie nową konstrukcję: dwulitrowego turbodiesla (R4) o mocy 194 KM i pokaźnym momencie 400 Nm. Jednostka występuje tylko z automatyczną, aż 9-biegową przekładnią i napędem na tył lub opcjonalnym 4×4. My testujemy standardową odmianę RWD, która może pochwalić się osiągami na poziomie 7,3 s do pierwszej setki oraz 240 km/h prędkości maksymalnej. Samochód ma do wyboru 4 tryby jazdy (Eco, Comfort, Sport i Sport +) i bez różnicy, który wybierzemy to czas przyspieszenia będzie oscylował pomiędzy 7,9-8,1 s. Dopiero wyłączenie esp i ruszenie z procedury startu pozwoliło osiągnąć 7,3 sekundy czyli tyle ile deklarował producent.

Kolejne wyniki to czas pokonania 400 metrów – 15.3 s oraz 100-200 km/h – 26,9 sekundy. Pomiary były wykonywane przy +2 stopniach z polową baku i na zimowych oponach (koła 18 cali).

Mercedes e220d W213

Mercedes e220d W213


10 km/h – 0,5 s
20 km/h – 1,0 s
30 km/h – 1,4 s
40 km/h – 2,0 s
50 km/h – 2,6 s
60 km/h – 3,3 s
70 km/h – 4,1 s
80 km/h – 5,0 s
90 km/h – 6,1 s
100 km/h– 7,3 s

0-400 m – 15,3 s
100-200 km/h – 26,9 s

Pełen test modelu Mercedes e220d W213 znajduję się TUTAJ

Bartłomiej Urban