Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ (2017) – Myśliwiec „E”

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ (2017)

Można się poruszać limuzyną w sposób dostojny i cieszyć zmysły zapachem naturalnej skóry. Można też o rzeczonym zapachu totalnie zapomnieć wchodząc bokiem w delikatny łuk hiszpańskiego toru wyścigowego, ale trzeba mieć ku temu możliwości. Rynek naprawdę mocnych samochodów oferujących bardzo luksusowe warunki właśnie się zmienił – Mercedes zaprezentował bowiem Klasę E w odmianie AMG. Pod grubym płaszczem technologii, zaawansowanych systemów, masaży, ton wyposażenia i komfortu (elementy jakich praktycznie zawsze się spodziewamy po wersjach AMG), ukryto bowiem clou całego programu i festiwalu strzałów z wydechu – podwójnie doładowane, 4-litrowe V8 z turbosprężarkami typu Twinscroll, które produkuje 571 KM i 750 Nm momentu obrotowego. No dobrze – powiecie – wartości te nie deklasują przecież rywali z niemieckiego segmentu Premium. Owszem, BMW M5 posiada bowiem 600 KM, natomiast Audi RS 6 Avant maksymalnie 605 KM, ale jest jeszcze twór o nazwie E 63 S 4MATIC+, a ten generuje 612 koni mechanicznych i 850 Nm. Trzy tryby działania systemu ESP, napęd 4MATIC i efektywność na poziomie zero-jedynkowego, wojskowego myśliwca – co na to 640-konny Cadillac CTS-V?

Patryk Rudnicki

Leave A Comment