Aktualności
5. edycja VAGDAY Żmigród (Sierpień 20, 2017 3:00 pm)
Aston Martin do renowacji na sprzedaż (Sierpień 19, 2017 9:28 pm)
Nissan Juke w odmianie Dark Sound (Sierpień 12, 2017 9:25 pm)
Porsche 911 na straży prawa (Lipiec 5, 2017 2:09 pm)

Nowe Audi TT RS (2016) – Półzabawka

10 października 2016
Nowe Audi TT RS (2016)

Decydując się na zakup 400-konnego coupe, które przekonującą stylistykę próbuje łączyć z chłodnym potem na czole u kierowcy, można przypuszczać, że to nie jedyny samochód na podwórku właściciela. Z nowym Audi TT RS rzecz ma się podobnie, choć nie do końca. Niemieccy inżynierowie pod atletyczną karoserią z ewidentnymi naleciałościami motoryzacyjnej agresji, upakowali bowiem nie tylko aluminiowe, wspominane ostatnio przy okazji nowego Audi RS 3 Sedan, 2.5-litrowe TFSI o momencie obrotowym równym 480 niutonometrom, sztywne zawieszenie z możliwością wyboru trybu pracy (Audi drive select) czy agresywnie brzmiący układ wydechowy, który podkreśla charakterystyczny dźwięk pięciocylindrowego silnika. Nowe TT RS może być traktowane jako droga i efektywna (przyspieszenie do 100 km/h to papierowo 3,7 sekundy) zabawka ciężko pracującego mieszkańca wielkiej aglomeracji, niemniej jednak szybkie starty spod świateł i zaskakiwanie efektywnym nabieraniem prędkości to jedno – zachowany przy tym względny komfort to drugie. Dlaczego druga generacja flagowego Audi TT została okraszona przydomkiem „półzabawka”? Tylne światła Matrix OLED, napęd Quattro, skrzynia automatyczna S tronic, bogate wyposażenie oraz zaawansowanie technologiczne – wersja RS to nowoczesne wydanie sportowych emocji z Ingolstadt za, prawdopodobnie, wielkie pieniądze. Alternatywa dla nowobogackiego singla? Czemu nie…


Patryk Rudnicki