Ford Focus RS 350 KM – POMIARY

Nowy Ford Focus RS to najszybszy Focus w historii. W takim razie idealnie pasuje do naszych pomiarów.

Pod maską Ford Focus RS posiada 2.3-litrowy turbodoładowany silnik R4 o mocy 350 KM i 440 Nm. Moc przenoszona jest na cztery koła za pomocą manualnej skrzyni biegów. W ten sposób samochód według producenta powinien przyśpieszać do pierwszej setki w czasie 4,7 s, a jego prędkość maksymalna to 266 km/h. Samochód posiada cztery tryby jazdy: Normal, Sport, Tor Wyścigowy oraz Drift. Bez różnicy jak ustawiliśmy samochód, sprint do pierwszej setki trwał 5,9 do 6,1 s. Wyłączenie kontroli trakcji również nic nie dało – na suchym auto klei się idealnie. Ford Focus RS wyposażony jest w procedurę startu, którą uruchamia się w czeluściach komputera pokładowego. Po jej aktywowaniu samochód strzela z 5000 obrotów, dzięki czemu udało nam się uzyskać 5,1 sekundy. Warto zaznaczyć, że na drugim biegu auto osiąga równe 100 km/h, a to oznacza, że podczas próby 400 m, sprint do pierwszej setki będzie trwał 5,4 s, ponieważ musimy wbić trzeci bieg w okolicach 95-98 km/h.

Ford Focus RS

Ford Focus RS

Kolejne wyniki to czas pokonania 400 metrów – 13,4 s oraz 100-200 km/h – 14,3 sekund. Pomiary były wykonywane przy +25 stopniach z 1/2 baku i na letnich oponach (koła 19 cali).

10 km/h – 0,3 s
20 km/h – 0,6 s
30 km/h – 1,0 s
40 km/h – 1,3 s
50 km/h – 1,7 s
60 km/h – 2,2 s
70 km/h – 3,1 s
80 km/h – 3,7 s
90 km/h – 4,4 s
100 km/h– 5,1 s

0-400 m – 13,5 s

100-200 km/h – 14,3 s

Pełen test samochodu Ford Focus RS znajduje się TUTAJ

Bartłomiej Urban

5 Comments

Leave A Comment