Aktualności
5. edycja VAGDAY Żmigród (Sierpień 20, 2017 3:00 pm)
Aston Martin do renowacji na sprzedaż (Sierpień 19, 2017 9:28 pm)
Nissan Juke w odmianie Dark Sound (Sierpień 12, 2017 9:25 pm)
Porsche 911 na straży prawa (Lipiec 5, 2017 2:09 pm)

Nowe Porsche Panamera (2016) – Nieatrakcyjne pragnienie?

Nowe Porsche Panamera Turbo (2016)

O niemieckiej Panamerze mówiono, że to stylistycznie nieudany model koncernu z Zuffenhausen, trochę pokraczna limuzyna oraz motoryzacyjny obiekt, którego 80% społeczeństwa mieć nigdy nie będzie, ale w razie trafienia kumulacji totalizatora sportowego… I tak większość nie kupiłaby wspomnianej limuzyny. Inżynierowie Porsche stanęli jednak na wysokości zadania i w pocie czoła opracowali drugą generację tytułowego samochodu – bardziej zaawansowaną technologicznie, wciąż szybką i odrobinę mniej kontrowersyjną.


Co to znaczy, że nowa Panamera jest szybka? Ano limuzyna Porsche, przynajmniej na samym początku, będzie oferowana w trzech wariantach: jako Panamera 4S z benzynową i podwójnie doładowaną jednostką V6 o pojemności 2.9-litra (440 KM), Panamera 4S Diesel z wysokoprężnym V8 o mocy 422 koni mechanicznych (potężne 850 Nm momentu obrotowego) oraz Panamera Turbo z ośmiocylindrowym agregatem o mocy 550 koni mechanicznych. Do tego, jak wspomniałem, inżynierowie Porsche postawili na zaawansowanie technologiczne w postaci m.in. dwusprzęgłowej, automatycznej i 8-biegowej przekładni PDK, dodatkowo skrętnej tylnej osi, zaawansowanego Porsche Advanced Cockpit czy też adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego z tzw. technologią trójkomorową (elektroniczna kontrola tłumienia PASM, udoskonalony układ PDCC Sport czy system 4D Chassis Control).


Nowa Panamera jest mniej kontrowersyjna? Trudno powiedzieć. Na pewno klientela zdążyła się już przyzwyczaić do „garbatego” Porsche… Podobnie zresztą jak do horrendalnie wysokich cen (Panamera 4S – minimum 523 620 zł, Panamera 4S Diesel – co najmniej 543 540 zł, Panamera Turbo – minimum 746 190 zł).

Patryk Rudnicki