Mercedes C 450 AMG 367 KM – POMIARY

Mercedes C 450 AMG 4MATIC

Mercedes C450 AMG jest słabszym bratem hardcore’owego C63 AMG. W takim razie idealnie nadaje się do tego działu, gdzie sprawdzamy jakie realne osiągi posiadają samochody, zwłaszcza szybkie z natury i nazwy.

Pod maską C450 AMG znajduje się benzynowy silnik 3.0 w układzie V6, który posiada aż dwie turbiny. W ten sposób producentowi udało się wygenerować 367 KM oraz 520 Nm. Samochód występuje tylko z automatyczną 7-mio stopniową przekładnią oraz z napędem na cztery koła. Sprint do setki trwa 4,9 sekundy i to bez użycia procedury startu, której na pokładzie nie ma. Możemy jedynie przytrzymać przez chwilę samochód na hamulcu i gazem podbić obroty do 2000. Pierwszy pomiar 0-100 km/h wykonaliśmy w trybie Eco, w którym Racelogic pokazał 5,8 s. Po przełączeniu na ustawienia Comfort udało się zejść do 5,7 s, w Sport do 5,5, a w Sport+ do 5,3 s. Uśpienie trakcji (nie da się na stałe wyłączyć) nie zmieniło tych wyników. Dopiero ruszanie z hamulca i gazu pokazało najlepszy wynik: 4,8 s, o 0,1 s lepiej niż podaje producent.

Mercedes C 450 AMG 4MATIC

Mercedes C 450 AMG 4MATIC

Kolejne wyniki to czas pokonania 400 metrów – 13 s oraz 100-200 km/h – 12 sekund. Pomiary były wykonywane przy +18 stopniach z połową baku i na letnich nowych oponach (koła 19 cali).

10 km/h – 0,3 s
20 km/h – 0,7 s
30 km/h – 1,1 s
40 km/h – 1,5 s
50 km/h – 1,9 s
60 km/h – 2,4 s
70 km/h – 2,9 s
80 km/h – 3,4 s
90 km/h – 4,0 s
100 km/h– 4,8 s

0-400 m – 13 s

100-200 km/h – 12 s

Pełen test modelu Mercedes C 450 AMG znajduje się TUTAJ

Bartłomiej Urban