Kompakt inny niż wszystkie

Nowy Ford Focus

Pomimo rosnącej popularności samochodów typu SUV czy crossover, segment aut kompaktowych na Starym Kontynencie ma się nadzwyczaj dobrze. Silna konkurencja niejako wymusza na producentach konstruowanych pojazdów trzymanie odpowiednio wysokiego poziomu w każdej z ocenianych przez konsumentów kategorii.

Nieosiągalne dla innych

Debiutująca na rynku pierwsza generacja Forda Focusa nie miała łatwego zadania. Musiała zastąpić wysłużonego, ale cieszącego się dobrą opinią Escorta i stawić czoła silnej konkurencji z Europy i Azji. Nowa nazwa następcy zwiastowała, że tym razem nie będzie to udoskonalanie dotychczasowej konstrukcji, tylko zupełnie inny projekt. W momencie prezentacji nastąpiło niemałe poruszenie, kiedy odsłonięto na targach motoryzacyjnych Focusa i ukazano go oczom zgromadzonej publiki. Sama stylistyka była na tyle nowatorska, że bez wątpienia wyprzedzała swoją epokę. Jednak o popularności tego modelu przesądziła także zastosowana w nim technologia. Uzyskany później tytuł „Samochodu roku” był dowodem uznania dziennikarzy z całego świata. W 2010 roku na targach motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowano Forda Focusa trzeciej generacji. Zgodnie z nową polityką firmy, model ten zaprojektowano w jednej, globalnej wersji. Żeby sprostać czoła silnym konkurentom, samochód został wyposażony w szereg nowatorskich rozwiązań. Focus trzeciej generacji dostępny jest w trzech wariantach nadwozia: hatchback, kombi i sedan. W 2014 roku doczekał się drobnych zmian w ramach faceliftingu, które obejmowały m.in.: poprawki stylistyczne nadwozia i wnętrza czy dodanie do listy wyposażenia nowych systemów.

Skonfigurowany do twoich potrzeb

Ford Focus to jeden z niewielu samochodów na rynku, który w zależności od wersji, może sprawdzić się świetnie podczas spokojnej, miejskiej jazdy lub też podczas szaleństw na torze wyścigowym. Paletę turbodoładowanych silników benzynowych otwiera litrowa jednostka o mocy stu koni mechanicznych, a kończy sportowa odmiana RS, która ma ich dokładnie o 220KM więcej. Ponadto w ofercie pojawiła się też odmiana wolnossąca. Pokonujący duże dystanse kierowcy mogą natomiast rozważyć jedną z wersji wysokoprężnych TDCi. Nic dziwnego, że pojazd ten tak często pełni funkcję samochodu służbowego. To, co wyróżnia Focusa na tle innych przedstawicieli segmentu „C”, to możliwość doposażenia go w szereg systemów. Jednym z nich jest rewolucyjny asystent parkowania, który umożliwia zajęcie miejsca prostopadłego miejsca parkingowego bez udziału kierowcy. Rozwiązanie docenią to wszyscy, którzy muszą na co dzień poruszać się po zatłoczonych miastach. Pełną wygodę podróżowania najnowszym Fordem Focusem docenią ci, którzy zdecydują się na wersję z automatyczną skrzynią biegów PowerShift. Ze względu na atrakcyjną cenę, model ten jest jednym z częściej spotykanych na polskich drogach.

Dowiedz się więcej o Ford Focus na: http://www.ford.pl/Samochody_osobowe/NowyFordFocus

Ford podniósł na tyle wysoko poprzeczkę w segmencie aut kompaktowych, że inni producenci muszą mocno się postarać, żeby mu dorównać. Klienci mogą natomiast w salonach tej marki zakupić pojazd kompletny, którym poruszanie się po drogach jest przyjemnym doznaniem.