Land Rover Range Rover Evoque Convertible – brytyjski wiatr

Land Rover Range Rover Evoque Convertible

Land Rover od końca lat 40. produkuje samochody, które spędzają sen z powiek fanom off-roadu na całym świecie. W swojej ofercie mają terenówki każdego rozmiaru i przystosowane do mniej lub bardziej trudnego terenu. Teraz rozszerzają swoją ofertę, wprowadzając nową wersję swojego terenowego kabrioleta, wprowadzając model Land Rover Range Rover Evoque Convertible


Land Rover Range Rover Evoque Convertible

Land Rover Range Rover Evoque Convertible

Terenówki z otwartym dachem to nieczęsty widok na ulicy. Od najmniejszych, jak Łada Niva, Suzuki Samurai, Suzuki Jimmi aż po Mercedesa klasy G i klasycznego Jeepa Wranglera. W gamie Land Rovera gościł swego czasu Defender Cabrio i Freelander, który nie do końca był kabrioletem (miał zdejmowaną tylną część nadwozia, tworząc połączenie Pickup’a z kabrioletem). Evoque jest już pełnoprawnym kabrioletem, który w tym roku powalczy o serca (i portfele) klientów lubujących się w brytyjskim stylu.

Land Rover Range Rover Evoque Convertible

Land Rover Range Rover Evoque Convertible


Krótko mówiąc Land Rover Range Rover Evoque Convertible to po prostu trzydrzwiowy Evoque z elektrycznie rozkładanym dachem. Dach zrobiony w starym stylu, czyli jest materiałowy. Dzięki temu oszczędza się kilka kilogramów, ale kosztem sztywności nadwozia. Jeśli chcemy zadać szyku sunąc w korkach to nie ma problemu ze zdjęciem dachu, którego możemy się pozbyć nawet jadąc z prędkością 48 km/h.

Land Rover Range Rover Evoque Convertible

Land Rover Range Rover Evoque Convertible


Evoque nie jest stuprocentową terenówką. Jest raczej bulwarówką, odbiegającą od standardowego kanonu SUVów, w której na pewno nie zostaniemy przeoczeni. Natomiast w razie potrzeby, możemy również udać się nim na działkę w górach i mieć pewność, że nie zakopiemy się na dojazdowych bezdrożach. Evoque Cabrio ma kosztować w Polsce ok. 200 000 zł.



Grzegorz Stalewski