Aktualności

Porsche 718 Boxster

28 stycznia 2016
Porsche 718 Boxster

Po dwudziestu latach od debiutu legendy motorsportu, Porsche ponownie używa oznaczenia 718. Wraz z nadejściem modelu 718 Boxster, który zastępuje dotychczasowego Boxstera, firma wprowadza nowe czterocylindrowe silniki.

718 Boxster i 718 Boxster S są teraz napędzane czterocylindrowym, turbodoładowanym bokserem, który mimo mniejszej pojemności generuje teraz jeszcze więcej mocy. Słabszy Boxster gości dwulitrówkę, generującą 300 koni mechanicznych, natomiast mocniejsza wersja S ma już 2,5 litra pojemności skokowej i 350 koni mechanicznych. Moment obrotowy wynosi odpowiednio: w Boxsterze 380 niutonometrów, a w Boxsterze S 420 niutonometrów. Ci, którzy lubią pomachać skrzynią zadowolą się ręczną przekładnią, która będzie oferowana w standardzie. Za dopłatą można będzie doposażyć nowe 718 w skrzynię Porsche Doppelkupplungsgetriebe, czyli po prostu PDK.

Porsche 718 Boxster

Porsche 718 Boxster

Porsche Boxster z pakietem Sport Chrono i skrzynią PDK osiągnie pierwszą setkę po upływie 4,5 sekundy, co jest wynikiem lepszym o 0,7 sekundy od poprzednika. Mocniejsza wersja S urwie kolejne pół sekundy. Maksymalna prędkość Boxstera to 273 km/h, a Boxstera S aż 285 kmh/h.

Z zewnątrz zmiany są od razu widoczne, ale standardowo dla Porsche, nie są radykalne. Zmienił się kształt lamp przednich i tylnych, wyposażonych teraz w biksenony, w opcji wykorzystując technologię LED. Poprawiono wygląd zderzaków, progów i dodano kilka przetłoczeń. Stosując słownictwo z siłowni, Boxster przeszedł dobrą rzeźbę.

Nie ustalono jeszcze ceny, jaką trzeba będzie zapłacić za „baby-Porsche” na polskim rynku, ale w USA została ona ustalona na poziomie 56.000 dolarów za wersję podstawową Boxstera i 68.400 dolarów za Boxstera S.

Grzegorz Stalewski