Lexus LC 500 – nadchodzi konkurent Porsche 911

11 stycznia 2016
Lexus-LC-500-2016-2

Zaprezentowany w 2012 roku koncept LF-LC doczekał się swojej produkcyjnej wersji, która ma swoją premierę na tegorocznym salonie w Detroit. Lexus pragnie tym samym zabrać część klienteli „dziewięćset jedenastki”, AMG GTs, a także BMW M6.

Stylistycznie LC 500 nie różni się wiele od konceptu LF-LC. Zachowano dynamiczną linię, grill charakterystyczny dla nowych Lexusów, ostro poprowadzone światła ledowe. Całość wygląda atletycznie, ale nie ciężko. Została zaprojektowana tak, aby zapewniać odpowiednią aerodynamikę oraz dobre chłodzenie silnika oraz hamulców. Całość będzie postawiona na 20-calowych aluminiowych felgach z przodu i 21-calowych z tyłu.

Lexus-LC-500-2016-6

Nowy LC 500 będzie posiadać tą samą widlastą ósemkę, która gości w mniejszym RC F (test tutaj), która pozwoli na osiągnięcie pierwszej setki w 4,6 sekund. Jednostka wspomagana będzie dziesięciobiegową zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Twórcy twierdzą, że 10 biegów będzie idealne zarówno przy spokojnej, jak i szybkiej jeździe. W zatrzymaniu pędzącego bolidu z literą L w owalu pomogą hamulce tarczowe, z przodu 6-tłoczkowe, z tyłu 4-tłoczkowe.

Lexus-LC-500-2016-4

We wnętrzu standardowo dla Lexusów wygodna skóra, dobrze trzymające bocznie siedzenia i świetna jakość wykończenia. Dodatkowo jeśli nie lubimy słuchać śpiewu ośmiu cylindrów to możemy skorzystać z rozbudowanego systemu audio Mark Levinson. Kierowcę wspomagać będzie szereg systemów elektronicznych, takich jak system przedkolizyjny PCS czy asystent utrzymania toru jazdy LKA.

Grzegorz Stalewski

  • err

    Kolorystyka wybrana do prezentacji nieładna, aczkolwiek pewnie modna. Już na pierwszy rzut oka lepiej pod tym względem wypada Infiniti Q60 coupe z doskonałym wyposażeniem i równie rewelacyjnymi osiągami.