Lexus RC-F 477 KM – POMIARY

Pięciolitrowe V8 o mocy 477 KM i momencie 530 Nm. Katalogowo przyśpieszenie do pierwszej setki ma trwać 4.5 sekundy, a auto będzie się rozpędzać dopóki nie osiągnie ogranicznika ustawionego na 270 km/h. Musieliśmy sprawdzić czy Lexus RC-F jest naprawdę aż tak szybki.

Samochód jest nafaszerowany elektroniką, ma różne tryby jazdy czy opcjonalny aktywny mechanizm różnicowy z kilkoma ustawieniami. Co ciekawe, samochód nie ma procedury startu, a próby trzymania gazu i hamulca kończą się paleniem gumy, albo zdławieniem samochodu. Pomiary zaczęliśmy od ustawienia Normal, które uruchamia się domyślnie podczas jazdy samochodem (można dać słabsze ECO, ale w takim samochodzie nie ma sensu). Wynik jaki osiągnęliśmy to 5,5 sekundy. Po przełączeniu na Sport, poprawiliśmy go o kolejne 0.5 sekundy. Pora na Sport+, gdzie Lexus RC-F osiągnął pierwszą setkę w 4.6 sekundy! A jest jeszcze tryb Expert, gdzie wyłączamy wszystkie systemy, w tym kontrolę trakcji. Ku naszemu zaskoczeniu czas był nieco gorszy, bowiem urządzenie pomiarowe pokazało 5 sekund. Samochód bardzo długo wręcz stał w miejscu paląc gumę. No cóż, taki moment i moc tylko na tylnej osi robią swoje. Świetny czas do pierwszej setki to zasługa skrzyni, która jest tak zestopniowana, że 3 bieg wbijany jest dopiero powyżej 120 km/h.

Lexus RC-F

Lexus RC-F

Kolejne wyniki to czas pokonania 400 metrów – 12,6 s oraz 100-200 km/h – 10,1 sekund. Pomiary były wykonywane przy +1 stopniu z 1/4 baku i na zimowych oponach (koła 19 cali).

10 km/h – 0,3 s
20 km/h – 0,7 s
30 km/h – 1,2 s
40 km/h – 1,6 s
50 km/h – 2,0 s
60 km/h – 2,4 s
70 km/h – 2,9 s
80 km/h – 3,4 s
90 km/h – 4,0 s
100 km/h– 4,6 s

0-400 m – 12,6 s

100-200 km/h – 10,1 s

Pełen test modelu Lexus RC-F znajduje się TUTAJ

Bartłomiej Urban

Leave A Comment