Volvo XC90 T6 320 KM – POMIARY

Volvo XC90 to jeden z największych i najbardziej rodzinnych SUV’ów dostępnych na rynku. Nie oznacza to wcale, że musi być wolny…


Do testów przypadła nam odmiana Volvo XC90 T6 czyli topowa odmiana benzynowa (w ofercie jest jeszcze mocniejsza hybryda). Auto posiada dwulitrowy silnik, który dzięki turbinie generuje naprawdę pokaźne 320 KM i 400 Nm. Moc przenoszona jest na wszystkie koła za pomocą nowej dwusprzęgłowej automatycznej przekładni. Dzięki sporej mocy ponad 2-tonowe auto powinno rozpędzać się do pierwszej setki w czasie 6.5 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 210 km/h. Volvo XC90 T6 ma kilka trybów jazdy w tym takie jak Eco, Comfort czy Dynamic. Pomiary zaczęliśmy od najbardziej oszczędnego trybu, a na urządzeniu pojawił się wynik 8.4 sekundy. Po przełączeniu na Comfort wartość ta spadła do 8.1 sekund, a na Dynamic czas zmalał o kolejne 0,1 s i pokazał równe 8 sekund. Samochód posiada tez coś jak procedurę startu, która polega na wciśnięciu hamulca do końca, po czym wdepnięciu gazu do oporu. Obroty zatrzymują się przed wartością 3000 i możemy zwalniać lewą stopę. O ile taki start dla trybu Eco nic nie daje, tak w ustawieniu Comfort poprawił czas do 7 sekund, a w ustawieniu Dynamic 6.8 sekundy. Był to już najlepszy czas jaki udało nam się uzyskać podczas pomiarów. Jest jeszcze możliwe wyłączenie kontroli trakcji, ale ono już nic nie poprawiło.

Volvo XC90 T6

Volvo XC90 T6

Kolejne wyniki to czas pokonania 400 metrów – 16,7 s oraz 100-200 km/h – 24,4 sekund. Pomiary były wykonywane przy +4 stopniach z pełnym bakiem i na letnich oponach (koła 21 cali).

10 km/h – 0,4 s
20 km/h – 0,8 s
30 km/h – 1,4 s
40 km/h – 2,0 s
50 km/h – 2,6 s
60 km/h – 3,3 s
70 km/h – 4,1 s
80 km/h – 4,9 s
90 km/h – 5,7 s
100 km/h– 6,8 s

0-400 m – 16,7 s

100-200 km/h – 24,4 s

Pełen test modelu Volvo XC90 T6 znajduje się TUTAJ

Bartłomiej Urban

Leave A Comment