BMW i3 170 KM – POMIARY

22 października 2015

Po raz pierwszy w naszych pomiarach pojawia się pojazd w pełni elektryczny – BMW i3. Sprawdźmy jak sobie poradzi.


Pod maską, a raczej gdzieś w czeluściach tylnej części podwozia, kryje się silnik hybrydowy synchroniczny z magnesami trwałymi o mocy maksymalnej 170 KM. Niech nie zmyli was słowo hybrydowy – jednostka jest napędzana tylko i wyłącznie na prąd, który magazynuje się w akumulatorach litowo-jonowych o pojemności 18,8 kWh. Baterie znajdują się w bagażniku. Masa jednostki napędowej to około 50 kg, a moment jaki potrafi wytworzyć to 250 Nm. Silnik potrafi osiągnąć prędkość 11 400 obr/min. BMW i3 waży 1195 kg i potrafi według producenta rozpędzić się do pierwszej setki w czasie 7.2 sekund. Prędkość maksymalna to 150 km/h.

BMW i3

BMW i3

BMW i3 ma 3 tryby jazdy: Comfort, Eco Pro oraz Eco Pro +, który ogranicza prędkość maksymalną do 90 km/h (pełne wciśnięcie pedału gazu pozwala przekroczyć tą wartość). Pomiary na dwóch pierwszych trybach miały takie same wyniki. Zaczęliśmy od sprawdzenia przyspieszenia do 100 km/h ze startu zatrzymanego. Pierwszy pomiar to niesamowite 7.1 s! Każda kolejna próba tylko powielała ten wynik. Następnie postanowiliśmy zweryfikować prędkość maksymalną oraz czas potrzebny aby ją osiągnąć z miejsca. Wyniki to kolejno 147 km/h oraz 14,9 s aby osiągnąć 140 km/h. Na koniec czas pokonania 400 m – 15.5 sekundy.


Pomiary były wykonywane przy +10 stopniach i na letnich oponach (155/60R20).

10 km/h – 0,6 s
20 km/h – 1,2 s
30 km/h – 1,8 s
40 km/h – 2,4 s
50 km/h – 3,0 s
60 km/h – 3,7 s
70 km/h – 4,3 s
80 km/h – 5,0 s
90 km/h – 5,9 s
100 km/h– 7,1 s
110 km/h- 8,5 s
120 km/h- 10,2s
130 km/h- 12,3 s
140 km/h- 14,7s

0-400 m – 15,5 s

50-100 km/h – 4,0 s

Vmax – 147 km/h

Pełen test modelu BMW i3 znajduje się TUTAJ oraz TUTAJ

Bartłomiej Urban

Leave A Comment