Aktualności
Aston Martin do renowacji na sprzedaż (Sierpień 19, 2017 9:28 pm)
Nissan Juke w odmianie Dark Sound (Sierpień 12, 2017 9:25 pm)
Porsche 911 na straży prawa (Lipiec 5, 2017 2:09 pm)

Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 2015 240 KM – POMIARY

9 października 2015
Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 2015

Nowa Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde posiada taką samą konfigurację silnika i przekładni jak supersportowy model Alfa Romeo 4C. Sprawdzamy co tak naprawdę mówią o niej liczby.


Pod maską Giulietty Quadrifoglio Verde pracuje turbodoładowany silnik o pojemności 1750, który generuje 240 KM (o 5 KM więcej niż model przedliftowy) oraz 340 Nm. Moc przenoszona jest na przednie koła przy użyciu tylko i wyłącznie automatycznej dwusprzęgłowej przekładni TCT. Na papierze oznacza to prędkość maksymalną 244 km/h oraz sprint do pierwszej setki w czasie równych 6 s. Na pokładzie Julki znajduje się system DNA, który jest odpowiedzialny za różne tryby jazdy. Na początku sprawdzaliśmy Giuliettę na ustawieniu A–All Wheather. Czas sprintu do pierwszej setki to 8.9 s. Słaby czas podyktowany jest przez bardzo mocno działające systemy bezpieczeństwa, które mają nie doprowadzić do żadnych uślizgów kół. Następnie przełączyliśmy na N-Neutral, a urządzenie pomiarowe pokazało 7.3 sekundy. Najszybszy tryb D-Dynamic to poprawa tego czasu o pół sekundy, czyli 6.8 s. Po raz pierwszy Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde posiada na pokładzie procedurę startu, której oczywiście użyliśmy. Noga na hamulcu do oporu, prawa mocno dociska gaz, obroty stabilizują się na 3200 obrotów i możemy puszczać lewą stopę. Efekt to sprint w czasie 6.2 sekundy czyli o 0.2 s gorzej niż deklaruje producent. Niestety, w aucie nie da się wyłączyć całkowicie kontroli trakcji, co znacząco wpływa na czas przyśpieszenia.

Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 2015

Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 2015


Kolejne wyniki to czas pokonania 400 metrów – 14,4 s oraz 100-200 km/h – 17,3 sekundy. Pomiary były wykonywane przy +7 stopniach z 1/2 baku i na letnich oponach (koła 18 cali).

10 km/h – 0,5 s
20 km/h – 1,0 s
30 km/h – 1,6 s
40 km/h – 2,2 s
50 km/h – 2,8 s
60 km/h – 3,3 s
70 km/h – 3,9 s
80 km/h – 4,6 s
90 km/h – 5,3 s
100 km/h– 6,2 s

0-400 m – 14,4 s

100-200 km/h – 17,3 s

Pełen test modelu Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 2015 znajduje się TUTAJ

Bartłomiej Urban

  • Artur

    Procedura startu nie zrobiona do konca prawidlowo. Nalezy przelaczyc lewarek w tryb manualny , hamulec, gaz do konca a nastepnie nacisnac manetka pod lewa reka bieg w dol, wtedy obroty wzrosna na 3700 i dopiero puscic hamulec. 6.0s jest wtedy za kazdym razem.