Aktualności
5. edycja VAGDAY Żmigród (Sierpień 20, 2017 3:00 pm)
Aston Martin do renowacji na sprzedaż (Sierpień 19, 2017 9:28 pm)
Nissan Juke w odmianie Dark Sound (Sierpień 12, 2017 9:25 pm)
Porsche 911 na straży prawa (Lipiec 5, 2017 2:09 pm)

Jaguar F-Pace – mocne uderzenie

Jaguar F-Pace

Segment wciąż szalenie modnych SUV-ów został obsadzony. W świetle ostatnich wydarzeń tak właśnie można by podsumować sytuację w klasie Premium – mało prawdopodobne stało się rzeczywiste (Bentley Bentayga), a długo wyczekiwane wreszcie ujrzało światło dzienne, bowiem Jaguar zaprezentował swojego pierwszego SUV-a. Model F-Pace wielkim zaskoczeniem raczej nie będzie – będąca zbieraniną cech dotychczasowych aut brytyjskiego koncernu stylistyka (front niczym w modelu XE tudzież XF i tylne światła jak w F-Type’ie), luksusowa, elegancka i całkiem szykowna kabina pasażerska z 10,2-calowym wyświetlaczem systemu multimedialnego na czele (wersja „niższa” posiada 8 cali przekątnej) oraz bogate wyposażenie, które jest raczej oczywistością (pomijając „banalne”: skórzaną tapicerkę, 8-biegową, automatyczną przekładnię, dbające o bezpieczeństwo systemy czy napęd na cztery koła z układem Adaptive Surface Respond znanym z bratniego Land Rovera [F-Pace otrzyma dodatkowo system Torque Vectoring z ponad 500-konnego Range Rovera SVR – wszystko w imię jak najefektywniejszego przenoszenia mocy na koła bez strat w ich przyczepności], opisywany Jaguar otrzyma również Jaguar Active Key – bransoletkę, która pozwoli zostawić standardowy kluczyk w samochodzie, zamknąć pojazd i oddać się chwili sportowej aktywności). Silniki? Dwa benzynowe (czterocylindrowe 2.0 o mocy 240 KM i 3-litrowe V6 produkujące od 340 do 380 koni mechanicznych) i dwa wysokoprężne (również czterocylindrowe 2.0 o mocy 180 KM i 3-litrowe V6 generujące około 300 koni mechanicznych).


Mocny konkurent? Salon motoryzacyjny we Frankfurcie bez wątpienia przyniósł samochód, który o siebie powalczy, tylko z jakim skutkiem?

Patryk Rudnicki