Audi RS7 560 KM – POMIARY

Dziś do testów przyjechał brat bliźniak Audi RS6, czyli model RS7.


Cóż, tak naprawdę to jest dokładnie to samo, czyli mamy ten sam potężny motor V8 o pojemności 4 litrów, który generuje 560 KM i 700 NM. Ta sama jest również 8-mio stopniowa skrzynia biegów oraz osiągi na papierze, czyli pierwsza setka po 3.9 sekundy oraz prędkość maksymalna ograniczona do 305 km/h. Audi RS7 waży co prawda o 15 kg mniej, ale to różnica wręcz niezauważalna przy dwóch tonach, która i tak pewnie znika przy większym wyposażeniu. Audi RS7 to Audi RS6 ubrane w nieco bardziej sportowe szaty.
Audi RS7 Sportback

Audi RS7 Sportback


Nie będziemy owijać w bawełnę: nasze pomiary wykazały niemal identyczne wyniki, które różniły się dopiero na drugim miejscu po przecinku. Samochody testowaliśmy tego samego dnia, w tej samej temperaturze (+13 stopni), na takich samych oponach (21 cali). Nawet poziom paliwa był niemal taki sam (około 2/3 baku). Tak więc, bez procedury startu i to niezależnie od trybu jazdy urządzenie pomiarowe wypluwało 4.4-4.5 sekundy. Po ruszeniu bojowym, czyli kontrola trakcji uśpiona, noga na hamulcu, gaz w podłodze i puszczamy hamulec, otrzymaliśmy niebywałe 3.6 sekundy! Kolejne wyniki to czas pokonania 400 metrów – 11,7 s oraz 100-200 km/h – 8,3 sekundy.

10 km/h – 0,2 s
20 km/h – 0,5 s
30 km/h – 0,8 s
40 km/h – 1,2 s
50 km/h – 1,5 s
60 km/h – 1,8 s
70 km/h – 2,2 s
80 km/h – 2,6 s
90 km/h – 3,1 s
100 km/h– 3,6 s

0-400 m – 11,7 s

100-200 km/h – 8,3 s

Pełen test modelu Audi RS7 znajduje się TUTAJ

Bartłomiej Urban

Leave A Comment