Audi RS6 2015 560 KM – POMIARY

Mimo iż najnowsze Audi RS6 na papierze ma mniej mocy od poprzedniej generacji, to w teorii powinno być szybsze. Pora to sprawdzić.


Pod maską RS6 znajdziemy 4-litrowe V8, które wspomagane dwoma turbinami generuje 560 KM i aż 700 Nm, dostępnych od 1750 obr/min. Moc przekazywana jest na wszystkie koła za pomocą automatycznej 8-mio stopniowej przekładni. W rezultacie ponad 2-tonowe auto powinno osiągnąć pierwszą setkę w czasie 3.9 sekundy i gnać póki nie osiągnie 250 albo 305 km/h (odpłatnie można przesunąć ogranicznik z 250 na 305). Audi RS6 posiada 3 predefiniowane tryby jazdy (Comfort, Auto, Dynamic) oraz jeden do samodzielnego ustawienia (Individual). Dodatkowo możemy przestawić kontrolę trakcji tak, aby była lekko uśpiona lub całkowicie wyłączona. Nasze pomiary przyśpieszenia do 100 km/h na każdym z tych trybów pokazywały czasy w przedziale 4.4 – 4.5 sekundy. Czas na tajną broń czyli ruszenie z procedury startu. W Audi RS6 jest ona banalnie prosta, wystarczy przełączyć kontrolę na pierwszy tryb (uśpiona) wcisnąć hamulec do oporu, następnie to samo robimy z gazem. Obroty zatrzymają się na wartości około 2500 i możemy puszczać hamulec. Efekt? Czas przyśpieszenia to 3.6 s!!

Kolejne wyniki to czas pokonania 400 metrów – 11,7 s oraz 100-200 km/h – 8,3 sekundy. Pomiary były wykonywane przy +13 stopniach z 2/3 baku i na letnich oponach (koła 21 cali).

Audi RS6

Audi RS6

10 km/h – 0,2 s
20 km/h – 0,5 s
30 km/h – 0,8 s
40 km/h – 1,2 s
50 km/h – 1,5 s
60 km/h – 1,8 s
70 km/h – 2,2 s
80 km/h – 2,6 s
90 km/h – 3,1 s
100 km/h– 3,6 s

0-400 m – 11,7 s

100-200 km/h – 8,3 s

Pełen test modelu Audi RS6 znajduje się TUTAJ

Bartłomiej Urban

Leave A Comment