Jeep Grand Cherokee V6 3.0 CRD 250 KM – POMIARY

Raczej nikt kto kupuje Jeepa Grand Cherokee w odmianie innej niż SRT nie będzie patrzył na to jak szybko osiąga pierwszą setkę czy 400 m. Niestety, nie bylibyśmy sobą gdybyśmy tego nie sprawdzili.


Pod maską testowanego egzemplarza znalazł się 3-litrowy diesel V6, który dzięki turbinie osiąga 250 KM i 570 Nm. Wedle producenta osiąga setkę w 8,1 s, a jego prędkość maksymalna to 204 km/h. Motor połączono oczywiście z napędem na wszystkie koła oraz świetną 8-mio stopniową automatyczną przekładnią. Podczas pomiarów napędy mieliśmy cały czas ustawione w tryb automatyczny. Pierwszy wynik ze skrzynią na D i włączoną kontrolą wskazał całkiem niezłe 8,5 s. Warto też dodać, że Jeep ma procedurę startu, z której korzystaliśmy. Kolejna próba to ustawienie skrzyni w tryb sportowy, efekt 7,8 s. Do ostatniego pomiaru dodatkowo wyłączyliśmy kontrole trakcji, co zaowocowało czasem 7,6 s – aż o pół sekundy lepiej niż deklaruje producent. Nieźle jak na ponad 2.5 tony żelastwa. Na koniec sprawdziliśmy czas pokonania 400 m – 15,5 s oraz 100-200 – 38,8 s.

Jeep Grand Cherokee V6 3.0 CRD Overland Summit

Jeep Grand Cherokee na pewno nie jest sportowym autem, ale jak widać nawet z dieslem na pokładzie potrafi być naprawdę szybki.

10 km/h – 0,4 s
20 km/h – 0,7 s
30 km/h – 1,1 s
40 km/h – 1,8 s
50 km/h – 2,4 s
60 km/h – 3,3 s
70 km/h – 4,2 s
80 km/h – 5,2 s
90 km/h – 6,3 s
100 km/h– 7,6 s
0-400 m – 15,5 s
100-200 km/h – 38,8 s

Pełen test modelu Jeep Grand Cherokee V6 3.0 CRD 250 KM znajdują się TUTAJ

Bartłomiej Urban

Leave A Comment