Porsche Boxster Spyder (2015) – zastrzyk stylu

Porsche Boxster Spyder (2015)

Porsche Boxster bez radia, klimatyzacji oraz w pełni elektrycznie otwieranego dachu, ale za to z większą dawką subiektywnie postrzeganego stylu? Odpowiedzią na tak postawione pytanie jest Boxster Spyder, który zadebiutował na targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku, a który otrzymał obniżone o 20 mm zawieszenie, charakterystyczne wybrzuszenia tuż za plecami kierowcy nawiązujące do modelu 718 Spyder z lat sześćdziesiątych, przedni i tylny pas wprost przejęte od na wskroś szalonego Caymana GT4, kierownicę o średnicy 360 mm oraz 3.8-litrowego, sześciocylindrowego Boksera o mocy 375 KM (100 km/h w 4,5 sekundy i 290 km/h prędkości maksymalnej). Włodarze niemieckiego koncernu zapowiadają, że to „purystyczny samochód sportowy” i biorąc pod uwagę ręcznie otwierany i zamykany dach, wyłącznie manualną skrzynię biegów tudzież hamulce z modelu 911 Carrera, nie sposób ludziom w granatowych garniturach nie uwierzyć, jednak prawdziwie purystyczny samochód wydaje się, że poznaliśmy całkiem niedawno i został w niniejszej aktualności wspomniany… a radio czy klimatyzację do nowego Boxstera Spyder zawsze można rzecz jasna domówić, za darmo.

Patryk Rudnicki