Fiat Panda K-Way, 500 Vintage ‘57 oraz Lancia Ypsilon 30th Anniversary Edition

Lancia Ypsilon 30th Anniversary Edition

Reprezentacja koncernu Fiat Chrysler Automobiles dość mocno zaakcentowała swoją obecność na zakończonym już salonie samochodowym w Genewie, jednak nie zawsze musi być porządnie, elegancko i ze świadomością jak największego zysku. Czasami szeroka klientela pragnie oddechu i spojrzenia na świat przez pryzmat dobrej zabawy, a wtedy porządne skądinąd Bravo tudzież cofnięte nieco w czasie Punto mogą się okazać nieodpowiednie…


Propozycja numer jeden włoskiego Fiata to opracowana z firmą K-Way, mocno niebieska Panda, która do sprzedaży wejdzie już w kwietniu. Samochód będzie się odznaczał niejednolitym kolorystycznie nadwoziem (inny kolor tj. niebieski, tytanowy, żółty lub pomarańczowy będą posiadać lusterka zewnętrzne tudzież „nakrętki” kołpaków), dwukolorową tapicerką we wnętrzu z eko-skóry, niebieską deską rozdzielczą, srebrnymi elementami, „przyjemnymi dodatkami” (specjalnymi dywanikami oraz pasami bezpieczeństwa tudzież dwiema małymi torbami) oraz kilkoma oznaczeniami firmy K-Way. Co pod maską? Mocno nie będzie, ale za to całkiem bogato: silnik 1.2 o mocy 69 KM z lub bez instalacji LPG oraz 0.9-litrowy TwinAir o mocy 65, 80 (zasilanie metanem) lub 85 KM.


Propozycja numer 2 to jasne odwołanie do lat sześćdziesiątych, z tym że nieopracowane na bazie wspomnianej Pandy, a charakterystycznej 500-tki. Nazwa modelu – 500 Vintage ’57 – nawiązuje do roku 1957, kiedy to ówcześni zwolennicy motoryzacji ujrzeli pierwszy egzemplarz Fiata 500. Zamysł był stosunkowo prosty: ze współczesnego „maluszka” produkowanego w Tychach wydobyć jak najwięcej pierwotnego stylu retro. Reprezentant segmentu A otrzymał więc pastelowy, niebieski lakier nadwozia, 16-calowe, aluminiowe felgi w kształcie talerza, obudowy lusterek zewnętrznych, dach oraz tylny spojler pokryte białym lakierem tudzież utrzymane w jasnej tonacji kolorystycznej wnętrze z fotelami na czele (pokryto je skórzaną tapicerką Frau w kolorze tabaczkowym). Co więcej Fiata 500 Vintage ’57 – z przyzwoitym wyposażeniem i starym logotypem Fiata – będzie można prawdopodobnie zobaczyć na tegorocznym salonie motoryzacyjnym w Poznaniu…


Na koniec jubileuszowa, bo upamiętniająca 30-lecie modelu Ypsilon Lancia o takiej samej nazwie… no, prawie. Reprezentant segmentu B otrzymał bowiem końcówkę 30th Anniversary Edition, lakier nadwozia o nazwie Ultramarine Blue, 15-calowe felgi, chromowane zakończenie układu wydechowego, dostępną opcjonalnie czarną klapę bagażnika, przyzwoite wyposażenie z tapicerką Castiglio w kolorze czarnym lub beżowym oraz solidny wybór jednostek napędowych (właściwie taki sam jak w przypadku Pandy K-Way, jednak z 1.3-litrowym dieslem MultiJet II o mocy 95 KM zamiast 65-konnej wersji silnika 0.9 TwinAir).

Patryk Rudnicki