McLaren 675LT (2015) – żądza czegoś spektakularnego

22 marca 2015
Bez kategorii, Genewa 2015 McLaren Nowości
McLaren 675LT (2015)

Jesienią tego roku na europejskich drogach prawdopodobnie będziemy mogli zobaczyć samochód, którego ładunek „niezwykłości” mógłby konkurować z fotką amerykańskiego stróża prawa dużego formatu z autografem samego Chucka Norrisa. Co prawda w McLarenie 650S wydłużonym o 2,5 centymetra i wzbogaconym o dokładkę przedniego zderzaka, większe wloty powietrza czy dodatkowy zastęp koni mechanicznych, nie każdy dostrzeże zapewne projekt na miarę nowojorskiej Statuy Wolności, ale model 675LT (który zadebiutował na tegorocznym salonie motoryzacyjnym w Genewie) rzeczywiście jest… wydłużonym nieco 650S. Delikatnie przeprojektowany tył, dość ostentacyjnie wyeksponowane końcówki układu wydechowego i nawiązanie do przedłużonego McLarena F1 Longtail – oto właśnie nowy model brytyjskiego koncernu z Woking ważący 1230 kilogramów, dostępny w czterech lakierach nadwozia (a właściwie to w pięciu: białym Silica, szarym Chicane, czerwonym Delta, zielonym Napier i charakterystycznym pomarańczowym z modelu F1) i pozbawiony klimatyzacji (dostępna oczywiście w opcji). I kiedy wydaje się, że to już wszystko co nowe 675LT ma do zaoferowania, przychodzi czas na jednostkę napędową – niby to samo, 3.8-litrowe V8, które posiada 650S, jednak dysponujące mocą 675 KM (sprint do 100 km/h ma zajmować danemu McLarenowi 2,9 sekundy, do 200 km/h zaś mniej niż 8 sekund) i zmodyfikowane do tego stopnia, że otrzymało nowe oznaczenie – M838LT. Samochód spektakularny i grający na ludzkiej niepewności? Kwestia indywidualna…

Patryk Rudnicki

1 Comments

Leave A Comment